וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: רגעי האימה בכור בפוקושימה לאחר הצונאמי

בצילומי וידאו שהתפרסמו ביפן נראית הסערה שהתחוללה בתחנת הכוח הגרעינית התקולה. "זה רציני!", זועק המנהל לאחר שהתחנה כולה רועדת מפיצוץ מימן. "לא רואים כלום בגלל העשן"

תיעוד חדש מהכור בפוקושימה/צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

דווקא ביום בו ציינה יפן 67 שנים להטלת פצצת האטום על הירושימה, נחשפו אתמול (שני) במדינה צילומי וידאו חדשים מתוך תחנת הכוח הגרעינית "פוקושימה דאיצ'י", שצולמו במהלך האסון שגרמו רעש האדמה הקטלני והצונאמי שבא בעקבותיו, במרץ 2011, והביאו להיתוך חלקי של כמה מליבות הכורים בתחנה, ולדליפת קרינה רדיואקטיבית מסוכנת.

פיצוץ בכור מספר 2 בתחנת הכוח פוקושימה דיאיצ'י, 14 במרץ 2011. רויטרס
אחד מפיצוצי המימן בתחנה, מרץ 2011/רויטרס

בין היתר, ניתן לראות בצילומים, המתפרסמים כעת לראשונה, כיצד רועדת התחנה כולה בזמן אחד מפיצוצי המימן שאירעו בה, ב-15 במרץ, ארבעה ימים אחרי הצונאמי. מיד לאחר מכן נשמע קולו של מנהל התחנה, מסאו יושידה, זועק בשיחה עם מנהלי החברה: "המטה, זה רציני, זה רציני! יחידה מספר 3. אני חושב שזה פיצוץ מימן. הרגע היה לנו פיצוץ. אני לא יכול לראות כלום מפה בגלל העשן הסמיך!". בהקלטות נוספות, נשמע יושידה מתלונן שאינו מצליח ליצור קשר עם משרד ראש הממשלה, ומביע את תסכולו מכך שהעצות שמספקים אנשי סוכנות הביטחון בגרעין של הממשלה אינן מתאימות לתחנה שלו.

עוד קטע בולט מהצילומים מתמקד בשיחת וידאו שקיימו מנהלי התחנה עם מטה חברת TEPCO, חברת החשמל של טוקיו המפעילה את התחנה. לא בכל הצילומים ניתן לשמוע קול, אך באחד מהם - ביום שאחרי האסון - נשמע נשיא החברה דאז, מסטאקה שימיזו, אומר לעובדיו בבירור לא להתפנות מהמקום - סוגייה שהייתה נתונה אז במחלוקת. באחד הצילומים נראה גם ראש ממשלת יפן דאז, נאוטו קאן, מבקר בתחנה ומעודד את העובדים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
עשן עולה מכור מספר 3 בפוקושימה בצילום לוויין מ-14 במרץ 2011. רויטרס
צילום אווירי של התחנה בזמן האסון/רויטרס

ב"טפקו" סירבו תחילה לפרסם את הצילומים, אך משעברה החברה לשליטת הממשלה - היא אולצה לעשות זאת. "לגבי הצילומים של שיחות הווידאו, השלטון הקודם התנגד לפרסומם", הסביר אתמול אוסמו פוג'ימורה, מזכיר הממשלה. "השלטון החדש, לעומת זאת, הביא לפרסום, בין היתר לבקשתו של שר המסחר, ואנחנו אישרנו את ההחלטה".

לקריאה נוספת:
דו"ח ביפן: ניתן היה למנוע את אסון פוקושימה
אחרי שכור נפתח מחדש: 100 אלף הפגינו נגד אנרגיה גרעינית
עובדי פוקושימה הונחו לזייף רמות קרינה בכור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully