וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוחמים שהיכו חברם: "לא חשבנו שהוא יאושפז"

5.8.2012 / 17:43

לוחמי כפיר שנחקרים בחשד להתעללות בחייל החטיבה, סער מזרחי, הביעו מידת מה של חרטה על מעשם. עם זאת, חלקם ניסו להתנער מאחריות והצביעו על הלוחם ש"גזר" את עונש האגרופים

צילום: שלומי גבאי, עריכה: גדי וינסטוק

הלוחמים החשודים בפרשת ההתעללות בחייל סער מזרחי מחטיבת כפיר, הביעו היום (ראשון) צער על המיוחס להם, במהלך חקירתם במצ"ח. "אף אחד לא חשב לרגע שזה יגיע למצב של אשפוז בבית חולים. אנחנו מצטערים. מדובר בחבר שלנו. לוחם מהפלוגה. זה היה חלק ממסורת ולא המצאה של לוחם אחד".

במהלך הדיון בהארכת מעצרם של החשודים בבית הדין הצבאי ביפו, אמר התובע הצבאי במשפט כי "משפט" הפז"מ שנעשה לחייל הצעיר בוצע בזמן שמפקדי הפלוגה לא נכחו באזור. בנוסף, הדגיש כי "טקס הפז"מ היה מוכר היטב ממחזורים קודמים". הסנגורים ביקשו להטיל צו איסור פרסום על פרטי הנחקרים וכל פרט שיזהה אותם עד לדיון הבא או כל החלטה אחרת.

"הלוחמים אישרו שנתנו מכות אך הסבירו כי אחד הלוחמים נתן מכה חזקה יותר מהשאר. בנוסף לכך, הם טענו בסוף החקירה כי העניקו לו חיבוקים וכיסוי למכשיר האייפון, בתור מתנה לאחר שהיכו אותו והתמוטט". התובע הצבאי הדגיש כי מפקד חטיבת כפיר, אל"מ אודי בן מוחה, ייחקר עוד השבוע. כמו כן, עלה בדיון חשד כי אחד הלוחמים השתמש בסמים.

הארכת מעצר ללוחמים החשודים בהתעללות ביחידת כפיר, יולי 2012. דרור עינב
העניקו לחייל מתנה בדמות כיסוי לאייפון לאחר שהיכו אותו. החשודים בפרשת ההתעללות מובאים להארכת מעצרם/דרור עינב

מפרטי החקירה עולה כי למזרחי נערך "משפט" לאחר שנגע ב"מקל הפז"מ", מכיוון שהוא אינו חייל ותיק ביחידה. "המשפט התנהל בתוך חדר. הוא נכנס עם כומתה על הראש כמו במשפט אמיתי", סיפר אחד הלוחמים בחקירתו. "היה חייל אחד שעמד בראש המשפט ולוחמים נוספים שנתנו גיבוי או לקחו חלק במכות אחר כך". מרבית הלוחמים הודו במעורבות ישירה בפרשה, אך הצביעו על חייל אחד שהתבלט וגילם את ה"שופט", וניסו להתנער ממידת האחריות שלהם לאירוע.

"הצטופפנו באחד החדרים והחל המשפט, למעט כמה לוחמים שהגיעו לאחר מכן או הגיעו רק כדי לתת את המכות", סיפר לוחם אחר. "הלוחם הצעיר הסכים להשתתף במשפט ולכן סגרנו את הדלת כדי לא להשפיל אותו ליד כולם". לאחר שהמשפט הסתיים וה"שופט" גזר עליו עונש בדמות 12 אגרופים, הוא נשאל, לטענת הלוחמים הוותיקים, האם הוא מוכן לקבל עליו את העונש - ולא סירב. לוחם אחד סיפר כי "הוא לא התנגד למכות. האגרופים היותר חזקים כנראה גרמו לו את הנזק".

על אף ההתנצלות, אחד הלוחמים התגונן מפני החשדות נגדו ונגד חבריו לגדוד ואמר כי עבר את אותה החוויה כשהיה חייל צעיר. "אף אחד מאתנו לא עשה לו את זה בכוח. זה היה חלק מתהליך ההתבגרות שלנו בפלוגה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully