וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוחם שהוכה: "הם אמרו: 'גזר הדין - אגרוף מכל אחד'"

סמל ס' הוכה על ידי חבריו לפלוגה לאחר שנגע ב"מקל של ותיקים", ומאושפז מהשבוע שעבר עם דימום פנימי וקרע בטחול. "עשית טעות ותשלם על זה", הוא סיפר שאמרו לו לפני התקיפה

סמל ס', החייל הצעיר מגדוד נחשון שבחטיבת כפיר, שהוכה על ידי חבריו לפלוגה בשבוע שעבר, עדיין מאושפז בבית החולים העמק בעפולה. הבוקר (ראשון) הוא סיפר בראיון לתכנית "נכון להבוקר" בגלי צה"ל כי הוא עדיין מרותק למיטה, ואסור לו ללכת. "אני סובל מדימום פנימי ומקרע בטחול. הייתי בטיפול נמרץ משישי האחרון עד שבת", סיפר ס'.

הסמל תיאר את השתלשלות האירועים שהובילו לתקיפה. "בשבוע שעבר היינו בדרך להכנות לצאת הביתה. אחד נכנס לחדר עם מקל, מן מטה כזה – מקל של ותיקים, רק להם מותר לגעת בו", הסביר, "נגעתי במקל לשנייה ממש. הוא אמר לי 'עשית טעות ותשלם על זה'".

לדבריו, שבוע לאחר מכן, דרשו ממנו החיילים הוותיקים לעלות על מדים, וביצעו לו "משפט פז"ם". "הוא אמר את גזר הדין – 'אתה תקבל מכל אחד אגרוף'. הראשון שנתן לי את האגרוף, נפלתי על הרצפה, היה לי קשה לדבר אחרי זה. אמרתי תעזרו לי לקום, אך הם המשיכו. חשבתי שיהיה שם חייל שיפסיק את זה וייתן לי לצאת", אמר.

"הייתי איתם ביחסים ממש טובים"

"בסוף הם עזרו לי לקום, נתנו לי מתנה, העניקו לי מין פאוץ' כזה לפלאפון וזהו", המשיף סמל ס'. "שחררו אותי והלכתי. כשזה הסתיים הלכתי לישון עם מדים ונעליים, היו לי כאבים. למחרת כשקמתי הלכתי לשירותים ונפלתי, התעלפתי שם. שני חברים עזרו לי להגיע לחדר, שכבתי על המיטה ושם הם שאלו שאלות ופינו אותי למיון".

ס' טוען כי אם לא היה מתעלף, הוא לא היה מספר לאיש על האירוע. בנוגע למעצר, אמר: "זה ממש קשה לי כי היו שם באמת חיילים שהייתי איתם ביחסים ממש טובים". עם זאת, הוא הדגיש כי הם היו צריכים לעצור את התקיפה בזמן. " יש לי כעס, זה מטריף אותי. הם יכלו להפסיק את זה", אמר.

אתמול החלה המשטרה הצבאית החוקרת בירושלים לבצע מעצרים בפרשה. 11 חיילים נעצרו, והיום הם צפויים להגיע לדיון בהארכת מעצרם בבית הדין הצבאי ביפו. ביום חמישי, הורה מפקד החטיבה, אל"מ אודי בן מוחה, להשעות את שמונת הלוחמים שביצעו את התקיפה עד להודעה חדשה.

הוריו של הלוחם מתחו ביקורת חריפה על המקרה, וטענו כי אילולא היה מגיע החייל בזמן לבית החולים, היה נגרם לו נזק בלתי הפיך וחמור כתוצאה מקרע בטחול. עו"ד שי רודה, המייצג את אחד החשודים, טוען כי שמו של מרשו שורבב לחקירה בטעות. "ככל שהיא תתקדם, החשדות נגדו יתבהרו והוא יוכל לחזור לשרת כלוחם בחטיבה".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "עם היוודע האירוע הוא טופל במהירות על ידי מפקד החטיבה, אל"מ אודי בן מוחה. בנושא מתקיימת חקירת מצ"ח לבירור כלל נסיבות האירוע. עם סיום החקירה יועברו ממצאיה לבחינת הפרקליטות הצבאית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully