וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עשה אזרח בריטי ברכבת הרים עם קים ז'ונג-און?

בעקבות הסקרנות שעוררה תמונה בה נראה שליט צפון קוריאה נהנה מנסיעה במתקן לצד אדם מערבי אלמוני, הודיעה בריטניה כי מדובר בדיפלומט זוטר מטעמה. מומחים: "אירוע חריג"

לאחר חשיפת זהותה של "אשת המסתורין" שנראתה לצד שליט צפון קוריאה, קים ז'ונג-און, תעלומה נוספת הגיעה לסיומה: משרד החוץ הבריטי הודיע שלשום (חמישי) כי אדם מערבי שצולם לפני כשבוע בעיצומה של נסיעה ברכבת הרים לצד הדיקטטור, הינו למעשה דיפלומט בריטי זוטר במדינה. בתמונה מטעם סוכנות הידיעות הממשלתית בצפון קוריאה תועד הדיפלומט, ברנבי ג'ונס, יושב במושב אחד בלבד לפני הדיקטטור הצעיר כשהוא מוקף באנשי צבא, ועל פניו הבעה מתוחה.

שליט צפון קוריאה קים ז'ונג און נוסע ברכבת הרים עם הדיפלומט הבריטי ברנבי ג'ונס, יולי 2012. AP
"חיוני שנמשיך לשתף פעולה עם הממשל בצפון קוריאה"/AP

כעת, מנסה משרד החוץ להסביר כיצד הממונה על היחסים עם צפון קוריאה, דרג דיפלומטי נמוך יחסית, זכה לשבת במרחק נגיעה מקים ז'ונג און - בייחוד לאור העובדה שהשליט אינו מרבה להיראות לצד גורמים זרים. "הקהילה הדיפלומטית בפיונגיאנג הוזמנה לפתיחת 'פארק השעשועים רונגה של העם', והשליח הבריטי אישר את הגעתו", מסר המשרד לעיתון ה"טלגרף" הבריטי. "על אף שמדובר באירוע לא שגרתי, חיוני שנמשיך לשתף פעולה עם הממשל בצפון קוריאה, מאחר ואנו מפתחים עמו מספר פרויקטים בנושאים הומניטריים, תרבותיים וחינוכיים למען העם במדינה".

צ'ארלס ארמסטרונג, ראש חוג לימודי צפון קוריאה באוניברסיטת קולומביה בארצות הברית, סיפר למגזין האמריקאי "מאת'ר ג'ונס" כי מדובר באירוע חריג ביותר. בראיון למגזין, אשר פירסם לראשונה את זהות הדיפלומט, סיפר ארמסטרונג כי "זה אכן מפתיע לראות אזרח מדינה זרה בכזו קרבה לקים ז'ונג און. לרוב תמונות של המנהיג עם זרים יבוימו בקפידה, מעולם לא ראיתי תמונה של אביו או סביו של השליט הנוכחי על רכבת הרים". ארמסטרונג ציין כי הצעד החדשני "משדר לעולם תדמית אנושית יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully