וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב שידרגה יחסיה עם אפגניסטן: "לא ננטוש אותה"

7.7.2012 / 11:50

מזכירת המדינה, הילרי קלינטון, הודיעה כי אפגניסטן תזכה למעמד של "בעלת ברית מרכזית שאינה חברה בנאט"ו", במהלך ביקור פתע שערכה בקאבול. "דעו כי ארה"ב תהיה ידידתכם"

ארצות הברית הכריזה הלילה (שבת) על שדרוג מעמד יחסיה עם אפגניסטן, והגדירה אותה כ"בעלת ברית מרכזית שאינה חברה בברית נאט"ו". מדובר במעמד שהוא בעיקרו סמלי, אשר מחזק את המסר מוושינגטון לאפגנים שזו לא תנטוש אותה, גם לאחר שהמלחמה תדעך.

עם זאת, שדרוג המעמד של אפגניסטן עדיין יכול לסייע לה לרכוש ציוד ביטחוני מארצות הברית. כמו כן, תוכל להרחיב את ההכשרה הצבאית שמקבלים כוחותיה מהצבא האמריקאי, כעת שהצבא האפגני מקבל על עצמו יותר ויותר אחריות על הביטחון במדינה, לקראת נסיגת כוחות הלוחמים של נאט"ו ב-2014.

על ההחלטה, שהתקבלה על ידי הנשיא אובמה, הודיעה מזכירת המדינה, הילרי קלינטון, במהלך ביקור פתע בבירת אפגניסטן, קאבול, שם נועדה עם הנשיא, חמיד קרזאי. "אנא דעו כי ארצות הברית תהיה ידידתכם ושותפתכם. אנו אפילו לא מעלים על דעתנו לנטוש את אפגניסטן, נהפוך הוא", אמרה קלינטון במסיבת עיתונאים משותפת עם קרזאי, לפני יציאתם לטוקיו, לצורך ועידת תורמים, שבה יוצגו התחייבויות למתן סיוע לאפגניסטן.

החלטתו של אובמה התקבלה בהתאם להתחייבות שנתן במהלך ביקור באפגניסטן מוקדם יותר השנה, לפיה ישדרג את מעמדה של קבול למעמד ביטחוני מיוחד, הניתן למספר קטן ביותר של מדינות שאינן חברות בברית הצפון אטלנטית, בהן ישראל ויפן. המשתתפים בוועידת התורמים בטוקיו צפויים להתחייב להעביר למדינה ארבעה מיליארד דולרים בכל שנה. גורמים רשמיים בארצות הברית סירבו לחשוף את סכום הסיוע אליה היא צפויה להתחייב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully