וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מצמרר: הטייס הפציץ, ופיזם "אמריקן פאי"

בסרטון שהופץ ברשת, נשמע טייס מסוק קרב אמריקאי מזמזם את הפזמון הנפתח במילים "ביי ביי" במהלך הפצצה באפגניסטן, בעוד שטייס המשנה משיב לו "נחמד" לאחר הפגיעה במטרה. צפו

אתר רשמי

(הסרטון שהופץ ברשת; עריכה: מיכאל ברגמן)

צבא ארצות הברית מתגלה שוב בתיעוד מביך: בסרטון שהופץ ברשת נשמע טייס מסוק קרב מסוג אפאצ'י מפזם במהלך הפגזה את שירו המפורסם של דון מקלין, "אמריקן פאי". הצילום מתא הטייס מראה כיצד צוות המסוק מכוון את נשקו כלפי קבוצה של אנשים, לפני שיגור הטיל לעברם, ולפני פגיעת הטיל במטרה, נשמע טייס המסוק כשהוא מזמזם את פזמון השיר, הנפתח במילים: "Bye, bye Miss American Pie". לאחר הפגיעה, ענה לו טייס המשנה: "נחמד".

ככל הנראה, הסרטון נלקח ממצלמה הנמצאת על מסוק האפאצ'י, השייך לדיוויזיה המוצנחת 101 של הכוחות האמריקאים הפועלים באפגניסטן. לטענת האתר שפרסם את הסרטון, Live Leak, האנשים שכלפיהם שוגר הטיל ממסוק הקרב האמריקאי הם חקלאים חפים מפשע, אולם נכון לשעה זו אין כל אימות לדברים, וטרם התברר ממקור רשמי היכן התקיימה התקיפה ומי הם הקורבנות.

לא התקרית המביכה הראשונה

צבא ארצות הברית ידע לא מעט תקריות מביכות ואף יותר מכך באפגניסטן. בחודש אפריל פורסמו תמונות של חיילים אמריקאים משתעשעים עם גופות של אפגנים, ולפני כן פורסמו תמונות של חיילים שאף הטילו את מימיהם על גופות. כמו כן, האמריקאים יעדיפו לשכוח את התקרית מחודש מרץ, בה הסמל רוברט ביילס השתולל ורצח 16 אזרחים באפגניסטן. חודש לפני כן, התחוללה מהומה נוספת כאשר אלפים הפגינו באפגניסטן, לאחר שחייל אמריקאי חילל ספרי קוראן.

עוד בנושא:
באפריל: חיילי צבא ארצות הברית "חגגו" עם גופות
בינואר: חיילים תועדו משתינים על גופות לוחמי טליבן
מהומות באפגניסטן: "חיילי ארה"ב חיללו קוראן"
אובמה גינה הטבח באפגניסטן: "תקרית מזעזעת"

  • עוד באותו נושא:
  • אפגניסטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully