וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תוכננו פיגועים באירוויזיון, גם במלון של איזבו"

הרשויות באזרבייג'ן מדווחות כי עצרו 40 חברי חוליית טרור שתכננה שורת פיגועים, בין היתר באולם בו נערכה תחרות הזמר. לא ברור אם יש קשר להתארגנות האירנית שנחשפה באחרונה

הרשויות באזרבייג'ן עצרו חוליה שתכננה מתקפת טרור נגד אזרחים זרים בבירה באקו, בזמן אירועי תחרות האירוויזיון שנערכה שם בין סוף השבוע שעבר לתחילת השבוע הנוכחי. המשרד לביטחון הפנים במדינה מסר לסוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס" כי במבצע מיוחד נחשפה "התארגנות שנועדה לפגוע ביציבות במדינה" בעת תחרות הזמר הבינלאומית.

לא ברור מתי נערכו המעצרים, ולא ברור מה היה המניע של הטרוריסטים, ואם פעלו בשם ארגון או מדינה כלשהם. בדיווח פורסמו שמות של כמה מהחשודים המרכזיים, ומדובר בשמות אזריים. כמו כן נמסר כי על פי החשד, ראשי החוליה נכנסו למדינה ביולי 2011 מרוסיה, באופן בלתי חוקי. לא ברור, עם זאת, מהי זהותם הלאומית.

יוזכר כי מוקדם יותר השנה נחשפה באזרבייג'ן התארגנות טרור של גורמים אירניים, שתכננו לפי החשד לפגוע בגורמים דיפלומטיים ובהם גם ישראלים - אולם לא ברור אם יש קשר בין שתי הפרשות.

מלונות על הכוונת - גם זה שבו התארחו "איזבו"

על פי הדיווח, החוליה התכוונה להוציא לפועל שורה של פיגועי מטען במקומות שבהם שהו אזרחים זרים שבאו לבירה לרגל התחרות, ובהם "הילטון באקו" - שבו התאחסנה המשלחת הישראלית, ובה חברי להקת "איזבו" שייצגה את ישראל בתחרות. כמו כן, דווח, זממו המחבלים לפגוע באולם שבו נערכה התחרות עצמה, "באקו קריסטל הול", ובכיכר מרכזית בעיר.

עוד דווח כי חברי החוליה תכננו להציב מכוניות ממולכדות במגרשי החניה של בתי המלון ולהפעיל את המטענים מרחוק, ואחד מן החשודים אף היה אמור להסתנן לאולם שבו נערכה התחרות ולגרום לפיצוץ מחריש אוזניים שהיה גורם למנוסה המונית.

מהמשרד נמסר עוד כי בסך הכול נעצרו 40 בני אדם, וברשותם נמצאו כלי נשק ותחמושת, חומר נפץ ומכשירי קשר. עוד נמסר כי אחד מראשי החוליה נהרג כאשר כוח ללוחמה בטרור בא לעצורו בבאקו. בפעולה זו נפצעו שני אנשי כוחות הביטחון, וחשוד בכיר אחר נמלט. מאוחר יותר הוא נתפס בעת שניסה לחצות גבול. אדם שלישי עודנו מבוקש.

לקריאה נוספת:
אירוויזיון 2012: שוודיה זכתה בתחרות
הנציגה הישראלית, איזבו, עפה בחצי הגמר
בעקבות המתיחות: אירן מחזירה השגריר מאזרבייג'ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully