וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימות המוני בין פלסטינים ומתנחלים בכפר בגדה

יהושע בריינר וניר יהב

19.5.2012 / 19:42

על פי דיווחי פלסטינים, עשרות המתנחלים ירדו לכפר עסירא א-קבלייה רעולי פנים והחלו ליידות אבנים על הבתים. במקום התפתח עימות במהלכו נפצעו שני פלסטינים, אחד מירי בפניו

עימות המוני פרץ היום (שבת) בין מתנחלים מיצהר לבין פלסטינים מהכפר הסמוך עסירא אל-קבלייה, לאחר שכמה עשרות מתנחלים החלו ליידות אבנים אל עבר בתי הכפר. במהלך העימות נפצע אחד הפלסטינים מירי מפניו ואחר נפצע מאבן בראשו. כוחות צה"ל פועלים כדי להפריד בין הצדדים.

לדברי הפלסטינים, המתנחלים ירדו מכיוון יצהר כשהם לבושים בבגדי שבת וכשחלקם רעולי פנים. הם החלו ליידות אבנים אל עבר התושבים ובתי הכפר, ובמהרה התפתחו במקום יידויי אבנים הדדיים בין עשרות משתתפים משני הצדדים. כוחות צה"ל ומג"ב שהגיעו למקום השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות על מנת לפזר את העימות. אחד מהפצועים, כאמור, נפגע מירי בפניו – אולם נכון לעתה לא ברור האם מדובר בירי של מתנחלים או חיילי צה"ל. שני הפצועים פונו לבית החולים רפידיא בשכם, ועל פי חלק מהדיווחים במקום ישנם פצועים נוספים.

ביצהר אמרו כי העימותים פרצו לאחר שהפלסטינים החלו להצית שטחים סמוך לשכונה בהתנחלות. "כיתת הכוננות וצוות הכיבוי היישובי שקפצו לאירוע הותקפו בידויי אבנים מסיביים על ידי כ-200 מתפרעים ערבים", אמר דובר היישוב. הוא הוסיף כי "כוחות צה"ל הגיעו לאירוע והותקפו אף הם. עקב השריפות שהשתוללו זרמו למקום תושבים נוספים מיצהר על מנת לסייע בכיבוי, חלקם השיבו ביידוי אבנים לעבר המתפרעים. כשכוחות צה"ל ומג"ב דחקו את המתפרעים לעבר הכפר, חזרו התושבים ליישוב".

השבוע - הצתת רכב ביצהר

המתנחלים הגיעו למקום העימות כשבידהם מצלמות, ואף תיעדו חלק מהאירועים, זאת על אף שמדובר היה בחילול השבת. הצילומים נעשו על פי פסק הלכה של הרב דוד דודקביץ', רבה של יצהר, שהתיר צילומים בשבת במהלך אירועים ביטחוניים, וכן לצרכי הוכחה כי הפלסטינים היו אלה שהחלו בעימותים. "זה הפך לנוהל קבוע. אנחנו קוראים לאל"מ יואב ירום, מפקדה הנכנס של חטיבת שומרון, לפעול באופן נמרץ וחד משמעי נגד ההצתות החבלניות", נמסר מהמתנחלים.

זו אינה הפעם הראשונה שמתנחלי יצהר מואשמים באלימות כלפי כפרים פלסטינים. מוקדם יותר השבוע גילה אחד מתושבי הכפר עינאבוס כי רכבו הוצת. לדבריו, הוא הבחין במספר אנשים בעלי פאות וכיפות נמלטים מהמקום לכיוון ההתנחלות יצהר הסמוכה. לא היו נפגעים באירוע, ותושב הכפר הגיש תלונה למנהל האזרחי. ייתכן ופעולת ההצתה היוותה תגובה לתפיסתם של שני פלסטינים בצומת יצהר כשברשותם סכינים, יממה קודם לכן.

לקריאה נוספת:
ערבים-ישראלים נכנסו בשוגג ליצהר ונרגמו באבנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully