וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: למה אשת הפוליטיקאי רצחה אזרח בריטי?

16.4.2012 / 12:34

פרטים עסיסיים ממשיכים להיחשף בפרשת השחיתות שהביאה לחיסול הקריירה של בו שילאי, מבכירי המפלגה הקומוניסטית. כעת מתברר שרעייתו רצחה ידיד בריטי של המשפחה בשל סכסוך כספי

פרשת שחיתות ורצח שמסעירה כבר שבועות ארוכים את סין ייצרה היום (שני) כותרת חדשה, שמתחילה לראשונה "להכניס סדר" בתוך הסיפור הסבוך: מידע שהגיע לידי רויטרס, משני מקורות שונים המקורבים לחקירת המשטרה הסינית, מגלה לראשונה מהו המניע שהביא לרציחתו של האזרח הבריטי ניל הייווד, שבגללו נעצרה בשבוע שעבר אשתו של פוליטיקאי בכיר לשעבר. לדברי המקורות, האישה רצחה את הייווד לאחר שאיים לחשוף מזימה שלה להעביר סכומי כסף גדולים לחו"ל - פרקטיקה שהחוק הסיני אוסר מעל סכום מסוים.

מותו של הייווד הוא רק אחד מאירועי המפתח בפרשה שכבר הספיקה לטלטל את הנהגת המפלגה הקמוניסטית הסינית והביאה לחיסול הקריירה הפוליטית של בו שילאי, מי שהיה מזכיר המפלגה במחוז צ'ונג-קינג, ונחשב ל"כוכב עולה" בפוליטיקה הסינית - אך הודח מתפקידו בעקבות הפרשה, שהתפוצצה לראשונה בפברואר השנה, עם הדחת הסגן שלו והממונה על המשטרה במחוז, וואנג ליג'ון. הסגן ככל הנראה התעמת עם בו בעניינים שונים, ובעקבות זאת, באופן חסר תקדים, ניסה למצוא מקלט בקונסוליה האמריקאית בעיר, בה בילה 24 שעות. הוא נעצר לבסוף ונלקח ל"חופשה טיפולית", אך בחקירתו ביקש כנראה להתנקם בבוס שלו, וחשף שחיתויות שונות בהן היה מעורב.

בו שילאי, לשעבר בכיר במפלגה הקומוניסטית של סין שהודח בפרשת שחיתות, עם אשתו, גו קאילאי, החשודה ברצח אזרח בריטי. רויטרס
"לא היו בעל ואישה במובן המקובל כבר שנים ארוכות". בו שילאי וגו קאיליא/רויטרס

בעקבות הדברים הללו הודח בו בן ה-63 מתפקידו לפני כחודש, ובשבוע שעבר נשללו ממנו שארית סמכויותיו ותפקידיו הנותרים במפלגה - אף שבפומבי, לא פורסם מה בעצם היו השחיתויות בהן היה מעורב. בין היתר, תהו בתקשורת הסינית כיצד חיו בני הזוג בתנאי פאר ושלחו את ילדיהם לפנימיות יוקרתיות בחו"ל - אף שמשכורותיהם של פקידי ממשל סינים אינן גבוהות, והם לרוב חיים בצנעה. בו עצמו טוען כי כל הפרשה היא מהלך שיזמו מתנגדיו לחיסולו הפוליטי. הוא לא נראה בציבור מאז מסיבת עיתונאים שכינס מיד לאחר הדחתו, בה קבל על "הטינופת ששופכים" על משפחתו.

ציאניד בכוס המשקה

במקביל לכל ההתרחשויות הללו, השתרבב אל תוך הפרשה גם מותו של הייווד בן ה-41, שהתרחש עוד ב-15 בנובמבר בצ'ונג-קינג, ויוחס בתחילה להרעלת אלכוהול - אולם הספקות בנושא גברו עם הזמן, לאחר שהתברר כי הוא כלל לא נהג לשתות לשוכרה, ובבריטניה תבעו מסין לספק תשובות. הסינים המשיכו לחקור, ובשבוע שעבר נעצרה אשתו של שילאי, גו קאילאי, בחשד שרצחה את הייווד. במקביל, פורסם כי הוא מת ככל הנראה כתוצאה מהרעלת ציאניד.

כעת, על פי המקורות המקורבים לחקירה המשטרתית בצ'ונג-קינג, מתברר המניע: גו ביקשה בשנה שעברה מהייווד - שתואר כ"חבר קרוב" של בני הזוג ואף נהג להתארח בביתם - להעביר עבורה סכום כסף גדול לחו"ל. ואולם, הוא ביקש לעצמו עמלה גבוהה משהייתה מוכנה גו לתת לו. היא האשימה אותו בתגובה בחמדנות, והחליטה לרצוח אותו לאחר שאיים לחשוף את מעלליה.

ברשויות הסיניות לא אישרו את המידע הזה רשמית, אולם הסכימו לומר כי הייווד נרצח, לפי החשד, בשל "מחלוקת כספית". לדברי המקורות, המשטרה חושדת כי הרעל הוחדר למשקה של הייווד, ככל הנראה במהלך אירוע חברתי במלון "לאקי הולידיי" בצ'ונג-קינג. קאילאי לא הייתה נוכחת במקום, והחקירה מתמקדת בניסיון להבין כיצד, ובאמצעות מי, החדירה את הרעל למשקהו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ניל הייווד, בריטי שמת בנסיבות מסתוריות בעיר צ'ונג-קינג, סין, ואשתו של פוליטיקאי בכיר חשודה ברציחתו. רויטרס
המחלוקת הכספית חרצה את דינו. ניל היווד/רויטרס

המקורות מוסיפים כי גו והייווד חלקו מערכת יחסים קרובה וארוכת-שנים, מאז התיידד הבריטי עם בני הזוג בתקופה בה כיהן בו כראש העיר דיילאן בתחילת שנות ה-90. במסגרת היחסים הללו, בין היתר, סייע הייווד לבנם של בני הזוג להתקבל לבית הספר היוקרתי "הרואו" בבריטניה. כמו כן, כך מגלים כעת המקורות, סייע לגו בהשקעותיה הכספיות. גו והייווד, לדברי המקורות, היו "ידידי נפש" - אולם מעולם לא ניהלו ביניהם קשר רומנטי.

אולם הקשרים הכלכליים בין אשתו להייווד החלו כנראה להדאיג את בו השאפתני, שהתעתד להתמודד על תפקיד בכיר בהנהגת המפלגה, וחשיפתם איימה לחסל את הקריירה הפוליטית שלו. על רקע זה, ככל הנראה, התקררו יחסיו עם הייווד בחודשים שלפני מותו - התקררות שהאישה לקחה קשה. בתוך הסיטואציה הזו, נולדה האוקטובר האחרון המחלוקת הכלכלית בין השניים - שכנראה חרצה את דינו של הייווד.

"בו וגו לא היו בעל ואישה במובן המקובל כבר שנים ארוכות", מסביר וואנג קאנג, איש עסקי מצ'ונג-קינג המעורה בפרטי הסיפור. "לגו ולהייווד הייתה מערכת יחסים אישית עמוקה, והיא לקחה את הסכסוך ביניהם אל ליבה. המנטליות שלה כלפיו הייתה: 'אתה בגדת בי, ועכשיו תחוש את נקמתי'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully