וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפשרה בצפון קוריאה? סבא"א הוזמנה לבחון הגרעין

19.3.2012 / 20:34

ימים ספורים אחרי שפיונגיאנג הכריזה על שיגור לווין ועוררה זעם, הודיעה הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית כי תדון בהזמנה לביקור, שנכלל בהסדר להשהיית הגרעין

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) הודיעה הערב (שני) כי קיבלה הזמנה לביקור מצפון קוריאה, שלוש שנים לאחר שפקחי הסוכנות גורשו מהמדינה. בסבא"א ציינו כי ההזמנה התקבלה ב-16 במארס, וכי פרטי הביקור ידונו עם פיונגיאנג וגורמים נוספים המעורבים בסוגייה. "שום דבר עוד לא הוכרע עדיין", אמר דובר הסוכנות.

בחודש שעבר הודיעו וושינגטון ופיונגיאנג על הסדר לפיו ארה"ב תספק לצפון קוריאה מזון, ובתמורה תשהה צפון קוריאה את הניסויים בתחום הגרעין, שיגורי הטילים והעשרת האורניום, וכן תאפשר כניסת פקחים לשטחה. עם זאת, ביום שישי האחרון, בדיוק ביום בו קיבלה סבא"א את ההזמנה, הכריזה צפון קוריאה על שיגור טיל ארוך טווח שיישא לווין, לציון מאה שנים להולדתו של המנהיג קים איל-סונג בחודש הבא.

לדברי פיונגיאנג, השיגור יתבצע מבסיס ליד חופה המערבי ולא ישפיע על מדינות שכנות. עוד הבהירו בצפון קוריאה, כי השיגור יתבצע "למטרות שלום בלבד". ההכרזה זכתה לביקורת מצד ארה"ב ושכנותיה של צפון קוריאה. בוושינגטון אמרו כי התוכנית של פיונגיאנג עלולה להוות הפרה של ההסכם, דבר שיביא לעצירת העברת המזון.

"זו תהיה פרובוקציה חמורה"

"אם צפון קוריאה אכן תשגר לווין פעיל כפי שהכריזה, זו תהיה הפרה ברורה של החלטת מועצת הביטחון 1874 שאוסרת על כל השיגורים בהם נעשה שימוש בטכנולוגית טילים בליסטיים", נטען בהודעת משרד החוץ הדרום קוריאני בסוף השבוע.

"זו תהיה פרובוקציה חמורה שמאיימת על שלום וביטחון הקוריאות וצפון מזרח אסיה", נמסר עוד בהודעה. גם משרד החוץ היפני טען כי השיגור המתוכנן יהיה הפרה של החלטת מועצת הביטחון.

עוד בנושא
מה זוממת צפון קוריאה: לשגר לווין - או לנסות טיל?
צפון קוריאה הסכימה להקפיא ניסויי גרעין וטילים
מארה"ב לרוסיה - בעולם חוששים מהניסוי הצפון-קוריאני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully