וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה זוממת צפון קוריאה: לשגר לווין - או לנסות טיל?

16.3.2012 / 11:21

שבועיים אחרי שהודיעה כי תעצור את הניסויים בנשק גרעיני, הודיעה פיונגיאנג כי תשגר לוויין לציון מאה שנים להולדת המנהיג קים איל-סונג. האם מדובר במסווה לניסוי גרעיני?

צפון קוריאה הודיעה היום (שישי) כי תשגר בחודש הבא לוויין כדי לציין מאה שנים להולדתו של המנהיג הראשון, קים איל-סונג. לדברי פיונגיאנג, השיגור יתבצע מבסיס ליד חופה המערבי ולא ישפיע על מדינות שכנות. עוד הבהירו בצפון קוריאה כי השיגור יתבצע "למטרות שלום בלבד".

למרות ניסיונות ההרגעה של פיונגיאנג, ציינו מומחים כי השיגור הצפוי הוא למעשה ניסוי נוסף של טיל ארוך-טווח, מהלך שנועד להפעיל לחץ על וושינגטון במגעים על פירוק מגרעין. צפון קוריאה, שהודיעה לאחרונה שתשהה את הניסויים בנשק גרעיני ובטילים ארוכי-טווח, הודיעה כי כבר שיגרה שני לווייני ניסוי.

באפריל 2009 נכשל ניסוי של פיונגיאנג בטיל לטווח ארוך, כאשר חלק ממנו נפל לים ביפן, דבר שגרר זעם בטוקיו, שאיימה ליירט כל טיל שיאיים על שטחה. ניסוי נוסף נכשל בנסיבות דומות גם בשנת 1998.

ההכרזה הנוכחית הובילה לביקורת מצד השכנות דרום קוריאה ומיפן. "אם צפון קוריאה אכן תשגר לווין פעיל כפי שהכריזה, זו תהיה הפרה ברורה של החלטת מועצת הביטחון 1874 שאוסרת על כל השיגורים בהם נעשה שימוש בטכנולוגית טילים בליסטיים", נטען בהודעת משרד החוץ הדרום קוריאני.

"זו תהיה פרובוקציה חמורה שמאיימת על שלום וביטחון הקוריאות וצפון מזרח אסיה", נמסר עוד בהודעה. גם משרד החוץ היפני טען כי השיגור המתוכנן יהיה הפרה של החלטת מועצת הביטחון.

עוד בנושא
צפון קוריאה הסכימה להקפיא ניסויי גרעין וטילים
דיווח: צפון קוריאה ערכה ניסוי גרעיני עבור אירן
צפון קוריאה אחרי קים: נשק גרעיני בידיים חדשות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully