וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרדף בטוקיו אחר פינגווין נמלט: "נצפה בנהר"

פינגווין שרק בקע מהביצה לפני חודשיים נעלם מגן החיות הימי בבירת יפן. בדרך כלשהי, הוא הצליח לטפס על הקיר, ותועד שוחה "במהירות עצומה" בשפך הנהר לעבר האוקיינוס

עובדי גן חיות ימי בטוקיו בירת יפן שקועים היום (שני) במרדף ברחבי העיר, בניסיון לאתר פינגווין צעיר שנמלט אתמול משטח הפארק, ונראה לאחרונה שוחה בשפך הנהר בעיר, לעבר מפרץ טוקיו המוביל לאוקיינוס. כך מדווחים כלי התקשורת ביפן.

העוף הימי הנמלט, ממין פינגווין הומבולדט, כ-60 סנטימטרים אורכו, בקע מביצתו בינואר האחרון. עד בריחתו המסתורית, הוא חי בקרב קהילת 134 הפינגווינים בגן החיות "Tokyo Sea Life Park". לדברי הנהלת הפארק, הוא הצליח להימלט משטחו בטיפוס על קיר.

"חשדנו לראשונה באפשרות שהוא נמלט, כאשר מגן החיות הסמוך לציפורים, התקשרו אלינו והראו לנו את תמונה שצילמו", הסביר נציג גן החיות, טקאשי סוגינו, לסוכנות הידיעות הצרפתית, והציג תמונה שבה נראה הפינגווין בדלתת נהר קיו-אדו. לדבריו, המשימה ללכוד אותו לא תהיה פשוטה, שכן הוא "שוחה במהירות עצומה". גורם נוסף בפארק אמר בשיחה עם BBC כי נסיבות בריחתו של הפינגווין לוטות בערפל, וכי נעשים "מאמצים גדולים" לאתרו.

"אנו מתנצלים על האי-נוחות שנגרמה לתושבים", נמסר בהודעה מטעם הפארק. "אמנם לא סביר שהפינגווין יוכל לגרום נזק לבני אדם, אך אנא, אל תנסו לתפוס אותו בעצמכם, והודיעו לרשויות אם אתם נתקלים בו".

פינגוויני הומבולדט חיים בטבע באזור החוף הפסיפי של דרום אמריקה, ובאיים הסמוכים אליו. בשנים האחרונות הולך מספרם ופוחת, בין היתר בשל מחסור במזון ובגלל אפקט אל ניניו הגורם להתחממות מי האוקיינוס.

עוד סיפורי פינגווינים:
נשמר בקרח: הפינגווין הקדום שהתנשא לגובה עצום
כבר לא: הופרד זוג הפינגווינים ההומואים בקנדה
צפו: הפינגווינים שחולצו מדליפת הנפט שבו לים

פינגוויני הומבולדט מופיעים בפני קהל בפארק הימי "Ocean Park", מנילה, בירת הפיליפינים, נובמבר 2011. Bullit Marquez, AP
כך נראים פינגוויני הומבולדט מחוץ למים, בהופעה בפארק בפיליפינים/AP, Bullit Marquez

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully