וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרה נתניהו הגישה תביעת לשון הרע נגד העוזרת

גלעד גרוסמן

5.3.2012 / 4:35

נתניהו הגישה השבוע תביעה נגד עוזרת הבית שלה לשעבר, אשר תבעה אותה לפני כשנתיים במאות אלפי שקלים. לדבריה, העוזרת הפרה הסכם סודיות, והפיצה "פרסומים מכפישים וזדוניים"

שרה משיבה אש: אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, הגישה בשבוע שעבר תביעת לשון הרע בגובה של כ-600 אלף שקלים נגד עוזרת הבית שלה לשעבר, ליליאן פרץ, אשר מצדה תובעת מנתניהו 300 אלף שקלים לאחר שפוטרה מתפקידה כעוזרת בבית הפרטי של משפחת ראש הממשלה בקיסריה.

"תביעה זו מוגשת לאחר שכלו כל הקיצין, נוכח הנזקים הכבדים והמצטברים שגרמה ועדין גורמת הנתבעת לתובעת", נכתב בתביעה שהגישה נתניהו באמצעות עורך הדין ד"ר יוסי כהן, לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה. לטענת הגברת נתניהו, היא הבליגה במשך תקופה ארוכה מול מה שהיא מכנה "גל אדיר של פרסומים מכפישים וזדוניים", שהפיצה פרץ. עוד נטען בתביעה, כי נתניהו "צפתה בלב דואב כיצד דמה נשפך בראש חוצות על ידי אמצעי התקשורת", לאחר שפרץ הפכה אותה ל"שק חבטות" ופגעה בשמה הטוב ב"אכזריות וללא רחם".

הפרה סעיף סודיות

נתניהו מאשימה את פרץ בכך שהיא מנהלת נגדה מסע תקשורתי, שכולל את הדלפת התביעה שהגישה נגדה, וכן הודעות לתקשורת על "פיצוץ" ניסיונות גישור שונים, כאשר לטענת נתניהו היא, עורכי דינה, ואף המגשרים, כלל לא ידעו על כך. עוד נטען בכתב התביעה, כי תביעתה של פרץ כוללת אך ורק "הכפשות סרק זדוניות וחסרות בסיס", והיא נועדה ללחוץ על נתניהו לשלם לפרץ סכומים שלא מגיעים לה.

בתביעה נטען גם כי פרץ הפרה סעיף סודיות עליו היתה חתומה, שכלל הנחיות לפיהן נאסר עליה למסור מידע על בני משפחת נתניהו או לדון במידע ללא אישור, כולל עם בני משפחתה. כמו כן, היה עליה "לנהוג באופן ראוי" במעשיה ובדיבוריה, במהלך העבודה כמו גם במהלך חופשותיה, ולקיים כל הוראה או הנחיה בנושא. הפיצוי המוסכם על הפרת הסעיף, המוגדר בתביעה כחלק מחוזה "רגיל וסטדנרטי" כאשר מדובר באנשים שתדמיתם הציבורית חשובה ביותר, הוא 50 אלף דולרים - כ-187 אלף שקלים. עוד נכתב בחוזה, כי נתניהו תוכל לתבוע את פרץ גם מעבר לסכום זה. יצוין כי החוזה כולל גם סעיף הקובע כי כל מחלוקת בין הצדדים תועבר להכרעתו של איש העסקים רוני מאנה, המקורב למשפחת נתניהו.

"ניסיון להלך אימים על פרץ"

"הנתבעת ידעה ו/או היה עליה לדעת כי כל 'גרגיר' מידע שיודלף על ידה או שתעשה בו שימוש, ייצור באופן מיידי וללא קשר לאמיתות הדברים, נזק תדמיתי כבד", נכתב בתביעה. "הנתבעת ידעה כי בידה 'חומר נפץ' אדיר שהתקשורת תעוט עליו כעל מוצאת שלל רב, ומשכך - באכזריות וללא רחם, הזינה את אמצעי התקשורת בפרטים אישיים וחסויים, שאין בהם כל אמת". נתניהו תובעת 300 אלף שקלים בגין לשון הרע, עוד כ-187 אלף שקלים בגין הפרת סודיות, 100 אלף שקלים בגין פיצוי על פגיעה בפרטיות , וכן דורשת לחייב את פרץ לפרסם תיקון או הכחשה לגבי כל אחד מהפרסומים נגד נתניהו.

פרקליטה של פרץ, עורך הדין אסף שרעף, אמר בתגובה: "קיבלנו אתמול את כתב התביעה לידינו, נלמד אותו ונגיש תגובה מפורטת לבית המשפט". הוא הוסיף כי "כתב התביעה מהווה ניסיון להלך אימים על גברת פרץ, על מנת שתוותר על טענותיה, אשר נמצאות בבירור בימים אלה בפני בית הדין לעבודה".

לפני כשנתיים הגישה פרץ את תביעתה, לאחר שלטענתה זכויותיה קופחו, וכן בעבור סבל ועוגמת נפש. מנגד, טענה נתניהו כי מדובר בתביעת סרק, כי בין השתיים היו יחסים טובים, וכי פרץ קיבלה תשלומים לפי חוק. התביעה הועברה מספר פעמים לגישור, אולם עד כה לא הצליחו הצדדים להגיע להסכמה. לאחרונה פורסם כי המגשר האחרון בתיק קבע כי פרץ תתקשה להוכיח את טענותיה, וכי על נתניהו לשלם לה פיצויים בסך כ-30 אלף שקלים עבור עבודה בשבת, ימי חופשה, החזר נסיעות ודמי הבראה. המשפט בנושא תביעתה של פרץ צפוי להימשך בחודש הבא.

עוד בנושא תביעתה של ליליאן פרץ נגד שרה נתניהו:
הגישור פוצץ: שרה נתניהו והעוזרת ישובו לבית הדין
ליליאן פרץ על פיטורי המטפלת: "מכירה את ההרגשה"
לפני שנה: פרץ טוענת כי איימו על חייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully