וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפיגוע: משרד החוץ פרסם אזהרת מסע לתאילנד

טל שלו

16.2.2012 / 12:51

אחרי שהוסרה רק לפני שלושה שבועות, משרד החוץ פרסם היום מחדש את אזהרת המסע לתאילנד. הישראלים לא נקראו להתרחק מבנגקוק, אך הוזהרו כי עליהם לגלות עירנות

שלושה שבועות בלבד אחרי שהוסרה אזהרת המסע החמורה שפרסם המטה ללוחמה בטרור, משרד החוץ עידכן היום (חמישי) שוב את אזהרת המסע לתאילנד, יומיים אחרי הפיגוע שהיה בבירה בנגקוק.

באתר שגרירות ישראל בבנגקוק נכתב כי בשל "ניסיונות התארגנות חבלנית בעת האחרונה" בעיר, הומלץ לישראלים לנקוט משנה זהירות ולגלות ערנות בשהותם בה. עם זאת, נאמר בהודעה כי ההחלטה אם לבקר בעיר היא שיקול עצמאי של כל ישראלי ונתונה לאחריותו בלבד. כמו כן, רועננה אזהרת מסע לכמה איים בפיליפינים בשל "פעילות ענפה של מורדים מוסלמים וארגוני טרור הקשורים לאל-קאעדה, ודיווחים על מקרים של חטיפות אזרחים זרים".

ב-13 בינואר, פרסם המטה ללוחמה בטרור אזהרת מסע חמורה לתאילנד, אחרי מעצרו של אזרח לבנוני-שבדי שהיה חשוד ברקימת מזימה לבצע פיגוע במדינה. המטה קרא לישראלים להימנע מביקור בעיר ולהימנע מאתרים המוכרים כמזוהים עם ישראלים, לגלות עירנות לחפצים חשודים, להימנע מקבלת חבילות מזרים בבנגקוק ולהיות קשובים להנחיות גורמי הביטחון המקומיים בבנגקוק.

גורמים מקומיים בתאילנד דיווחו כי עיקר ההתרעה, בשעתו, התרכזה ברחוב הפופולרי קוואסאן. האזהרה הוסרה כעבור שבועיים, אך לקראת יום השנה לחיסולו של קצין המבצעים של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שצוין ב-12 בפברואר, קראו במטה ללוחמה בטרור להמשיך לגלות עירנות.

האזהרה שפורסמה הייתה חריפה בניסוחה. גורם ביטחוני בישראל אמר אז כי "מדובר היה בכוונה לבצע פיגוע מיידי, ובהתאם קראנו לכל הישראלים להתנהג במשנה זהירות נוכח המידע זה". לדבריו, "רצינו שהתיירים יבינו שיש כאן מצב שאינו שגרתי, ושיבצעו מספר פעולות כדי לצמצם את הסיכון; שלא יצאו לכיוון בנגקוק, ואם הם נמצאים שם שיימנעו מהגעה לאזורים המוכרים כישראליים".

הפיגוע בבנגקוק - כותרות נוספות
חשוד נעצר במלזיה, אשה נוספת עדיין מבוקשת
השר ברק: "אירן - גורם טרור חסר מעצורים"
ובמקביל, סוכל קשר להתנקש בברק בסינגפור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully