וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזהרת מסע חמורה: חשש לפיגוע נגד ישראלים בבנגקוק

טל שלו

13.1.2012 / 16:05

במטה ללוחמה בטרור התייחסו למעצרו של פעיל חיזבאללה בבירת תאילנד, בחשד כי ביקש לבצע פיגוע נגד מטרות ישראליות. "יש להימנע מביקור בעיר בזמן הקרוב, ולגלות ערנות"

המטה ללוחמה בטרור פרסם הערב (שישי) אזהרת מסע חמורה לבירת תאילנד, בנגקוק, על רקע מעצרו של אזרח לבנוני במדינה, פעיל חיזבאללה, בחשד שתכנן פיגוע טרור. בהודעה מטעם המטה נמסר כי "בעקבות המעצר יש אזהרת מסע חמורה על אפשרות לפיגוע נגד מטיילים ישראלים בעיר בטווח הזמן המיידי. בהתאם לכך, ממליץ המטה למטיילים הישראלים להימנע מביקור בעיר בזמן הקרוב, להימנע מריכוז באתרים המוכרים כמזוהים עם ישראלים בעיר, לגלות ערנות לחפצים חשודים, להימנע מקבלת חבילות מזרים בבנגקוק ולהיות קשובים להנחיות גורמי הביטחון המקומיים בבנגקוק".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ישראלים מתבקשים להימנע מביקור בה. בנגקוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

האזהרה שפורסמה חריפה בחומרתה, בין היתר לאור העובדה שכוחות הביטחון המקומיים בתאילנד עסוקים בשעות אלה במרדף אחר מעורבים נוספים לחשוד שנעצר, שנמצא כעת בחקירה. ?מדובר בכוונה לבצע פיגוע מיידי, ובהתאם אנו קוראים לכל הישראלים להתנהג במשנה זהירות לנוכח מידע זה?. אמר גורם ביטחוני. ?אנחנו מקווים שהתיירים יבינו שיש כאן מצב שאינו שגרתי, ושיבצעו מספר פעולות כדי לצמצם את הסיכון; שלא יצאו לכיוון בנגקוק, ואם הם נמצאים שם שיימנעו מהגעה לאזורים המוכרים כישראליים. בכל אופן, כדאי לנקוט בצעדי ערנות מוגברים ולנהוג בצורה מושכלת. המקרה הזה נמצא בעיצומו; הייתי ממליץ להישמע לאזהרה ולעקוב אחר ההתפתחויות?.

בחודשים האחרונים לא היה מידע קונקרטי לגבי כוונות לביצוע פיגוע בתאילנד, אך כוחות הביטחון המקומיים מנהלים בחודשים האחרונים מאמץ גדול לסיכול פעולות מסוג זה. על רקע האיומים המפורשים בימים האחרונים של בכירים אירנים שמאשימים את ישראל באחריות לחיסול המדען השבוע ולקראת ציון יום השנה לחיסול מי שנחשב ל"רמטכ"ל חיזבאללה", עימאד מורנייה, תזמון האירועים בתאילנד אינו מפתיע, ובישראל נערכים להתרעות ואיומים נוספים על יעדים ישראליים בחו?ל. במטה ללוחמה בטרור קראו היום לציבור להמשיך לעקוב אחר ההמלצות השונות המתפרסמות באתר.

"ההתרעה הישראלית: על רחוב קוואסאן"

מוקדם יותר אמר סגן ראש הממשלה במדינה, צ'אלם יומבומרונג, כי המשטרה המקומית הגבירה את אמצעי האבטחה בעיר, וכי המצב נמצא תחת שליטה. "חשוד לבנוני מארגון חיזבאללה נעצר והמשטרה חוקרת את הנושא", אמר סגן ראש הממשלה, "בעקבות חששות מצד שגרירות ישראל בנוגע להתקפה אפשרית שמתכננת קבוצת טרוריסטים לבנוניים בבנגקוק, המשטרה המקומית פועלת בתיאום עם הרשויות מטעם ישראל עוד מלפני השנה האזרחית החדשה". מוקדם יותר דווח כי גם שגרירות ארצות הברית בתאילנד הזהירה מפני אפשרות של פיגוע נגד אזרחים אמריקאים.

מקור במשרד ההגנה המקומי אמר כי ישראל יצרה קשר עם הרשויות בתאילנד ב-22 בדצמבר, ודיווחה אודות שניים או שלושה חשודים אשר ייתכן ומתכננים התקפה בתאילנד. עם זאת, קבוצת המחבלים ירדה לדרום המדינה, ובהמשך גם עזבה אותה. עוד אמר הגורם כי ישראל פנתה שוב, בראשית השבוע האחרון, ודיווחה אודות התקפה שצפויה הייתה לצאת לפועל היום או מחרתיים (ב-13 או ב-15 בינואר), במוקד משיכה פופולרי לתיירים בעיר – רחוב קוואסאן. עוד ציין המקור כי רשויות תאילנד פועלות בשיתוף פעולה אדוק עם מערכת הביטחון בישראל, וכן עם המודיעין האמריקאי. "הרשויות בתאילנד לא התכוונו לפרסם את המידע הזה בעת הזו, שכן הדבר עשוי להשפיע על התיירות ולהביא לפאניקה בקרב האזרחים", הוסיף הגורם, שציין עוד כי גם בשגרירות האמריקנית מודאגים בעקבות ההודעה.

עוד בנושא
ניסיונות פיגוע נגד מטרות ישראליות: התרעה באתונה, מטען נמצא בבולגריה
עקב איומי חיזבאללה: גבי אשכנזי מאובטח שוב
חיזבאללה במשבר עמוק: "אין כסף, סכסוכים בצמרת"

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully