וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההרוג בתאונה בתעש - בניסוי חדיש; חשד לרשלנות

11.12.2011 / 18:38

בתעשיה הצבאית הוקמה ועדת חקירה בראשות סמנכ"ל החברה לבדוק מדוע נפלט כדור שהביא למותו של אזרח, בן 54. כל הניסויים הופסקו עד הודעה חדשה. לא ברור אם העובד נפגע מרסיס או מקליע

בתעשיה הצבאית בודקים אם נפלה רשלנות חמורה במהלך התקרית שבה נורה למוות אזרח עובד החברה בן 54. העובד נפגע מכדור שנורה בשוגג במהלך ניסוי ביטחוני שגרתי בנשק קל במחנה אליקים, בסיס האימונים של פיקוד הצפון, ליד יקנעם. בעקבות התאונה הוקמה בתעש ועדת חקירה, בראשות תת אלוף (מיל') צביקה פוקס, סמנכ"ל האסטרטגיה של החברה, וכל הניסויים בה הופסקו עד הודעה חדשה. גופתו של העובד תועבר לנתיחה כדי לברר אם הוא נהרג מפגיעת קליע או שנפצע מרסיסים שהובילו למותו.

ההרוג, תושב העמקים, הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים. שכניו מספרים כי היה אב למופת שאהב מאוד את ילדיו. "זו אבדה גדולה", סיפר השכן, "מאז שנודע למשפחה על מותו הטרגי הם המומים וכואבים, לא מסוגלים אפילו לדבר". שכן נוסףסיפר כי ראה אותו אתמול עם שובו מבית הכנסת. "שאלתי אותו לשלומו והוא היה בסדר גמור וחייך". אם היוודע הבשורה, עשרות חברים, בני משפחה, וקרובים, הגיעו לבית המשפחה על מנת לנחם.

בסיס בא"פ צפון אליקים, דצמבר 2011. ערן גילווארג, ערן גילווארג
ניידת של תעש מחוץ לבסיס האימונים אחרי התאונה, היום/ערן גילווארג, ערן גילווארג

במהלך התרגיל נבדקה תחמושת חדישה

גורם הבקיא בפרטי האירוע אמר כי התרגיל, במהלכו אירעה התקרית החמורה, בוצע כדי לבחון תחמושת מסוג חדיש. לדבריו, ככל הנראה לא נשמר בניסוי מרחק הבטיחות הנדרש, ולא נבדק כראוי מיקום המשתתפים שעמדו במטווח.

"התוצאה טרגית", אמר. "המשטרה תידרש לחקור לעומק את האחראים לניסוי, ולבדוק אם פעלו בהתאם לנהלים".

העובד נהרג בשעות הבוקר בשטח אש בבסיס אליקים. מטרות הוצבו במקום ונפתחה לעברן אש. עמיתיו של העובד הבחינו בו מתמוטט, וגילו כי הוא נורה בראשו. מותו נקבע לאחר זמן קצר.

מתעש נמסרה הודעה קצרה לפיה "הנושא נמצא בבדיקה".


הדיווח המקורי:
העובדים גילו את חברם ירוי - והוא התמוטט ומת

בהכנת הידיעה השתתף קובי דוד. לפנייה לכתב אמיר בוחבוט: bohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully