וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיליפינים: שביתת הסקס השכינה שלום בין הכפרים

סוכנות האו"ם לפליטים השקיעה שנים בסיוע לתושבי האי מינדאו, שנקרעו בלחימה בין ארגוני בדלנים - ולבסוף נפתר המשבר בתוך שבוע, כשנשות אחד הכפרים הודיעו לגברים: אין שלום - אין סקס

יח"צ - חד פעמי

(צילום: סוכנות הפליטים של האו"ם, UNHCR; עריכה: יאיר דניאל)

מאז שנות ה-70, החריב מרד בדלני את האי מינדנאו שבפיליפינים, ובשנת 2008 אף נעקרו כ-100,000 בני אדם מבתיהם בעקבות הלחימה. השבוע דיווחה סוכנות הסיוע לפליטים של האו"ם, UNHCP, על המאמצים שהשקיעה בשנים האחרונות לפתרון הסכסוך, ואף פירסמה בערוץ היוטיוב שלה סרטון וידאו המסכם את המאמצים - ומובא כאן.

בין היתר, מסופר בסרטון על הדרך המקורית בה נפתר הסכסוך באחד ממוקדיו העיקריים, הכפר דאדו: נשות הכפר הכריזו על "שביתת סקס", ממנה לא חדלו עד שפסקה הלחימה - ממש כמו במחזה היווני הנודע "ליזיסטראטה", וכפי שכבר ניסו לא מעט קבוצות נשים בעידן המודרני, בין היתר בבלגיה, שם עדיין לא הצליחה שביתת הסקס מהשנה שעברה לפתור את המשבר הפוליטי העמוק הנמשך במדינה; בקולומביה, שם דווקא הצליחה קבוצת נשים בשנת 2006 לשכנע ארגוני פשיעה לוותר על נשקם; וגם בכפר טורקי בשנת 2001, שם שבתו הנשים ממין עד שהגברים דאגו למים זורמים בבתים.

בפיליפינים, ההישג היה מיידי: בתוך שבוע מרגע תחילת השביתה, השכינו הנשים שלום בכפרים באזור כולו, שנפתח מחדש למסחר והחל בבנייה מחודשת. "אם נצחון דרכן של הנשים יישמר", מבטיחים באו"ם, "צפוי לאי שגשוג מחודש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully