וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קדאפי התעלל מינית ב'אמזונות' ששמרו עליו"

בנות היחידה שאיבטחה את שליט לוב נבחרו בקפידה - לא בשל כישוריהן כלוחמות, אלא כשעשוע מיני לשליט ולבניו. פסיכולוגית מבנגזי סיפרה לעיתון ממלטה כי 5 מהן התלוננו על האונס והסחיטה

חמש נשים ששימשו כשומרות ראש של שליט לוב המודח, מועמר קדאפי, כחלק מיחידת האבטחה המובחרת שלו, וזכו לכינוי "האמזונות", טוענות בימים האחרונים כי הוא אנס אותן והתעלל בהן מינית - כך דיווח אתמול (ראשון) העיתון "סאנדיי טיימס" של מלטה. כתב העיתון ריאיין פסיכולוגית מהעיר בנגזי, שסיפרה כי על רקע הדחתו של קדאפי והשתלטותם של המורדים על המדינה, סיפרו לה כמה מאותן "אמזונות" כי הן עברו התעללות מינית מידי קדאפי ובניו, וכאשר אלו החליטו בשלב מסוים כי "השתעממו" מהן - פיטרו אותן מעבודתן.

עוד בנושא הדחתו של קדאפי:
קדאפי: "מוכן להידברות", המורדים: "רק אם ייכנע"
קדאפי לא נכנע: "תילחמו במורדים, טהרו את טריפולי"
בטריפולי, במנהרות או בעיר הולדתו - איפה קדאפי?
"נוורלנד" של קדאפי: בתוך ארמונו של שליט לוב
חשד: קדאפי סיפק ויאגרה לחיילים שיאנסו נשים

שליט לוב מועמר קדאפי ומאחוריו כמה משומרות הראש שלו, שכונו "האמזונות", במסיבת עיתונאים בנציבות האיחוד האירופי, בריסל, אפריל 2004. AP Photo/Thierry Charlier, AP
היחידה מנתה בשלב מסוים 400 בנות. קדאפי ו"האמזונות" במסיבת עיתונאים בבריסל, 2004/AP, AP Photo/Thierry Charlier

לדברי הפסיכולוגית, ד"ר שחאם סרגווה, אחת הנשים סיפרה לה כיצד סחטו אותה כדי שתצטרף ליחידת שומרות הראש, שמנתה בשלב מסויים 400 נשים, לאחר שאנשיו של קדאפי בדו סיפור על פיו אחיה נתפס כשהוא מעביר סמים עם חזרתו ללוב מחופשה במלטה. בשלב זה איימו עליה אנשיו של השליט והציבו בפניה שתי ברירות: או שתהיה שומרת ראש, או שאחיה יבלה את שארית חייו בכלא. אותה אשה ידעה בדיוק לאיזה צורך מגייסים אותה כוחותיו של קדאפי לשורותיהם, היות שכבר נאנסה מספר שבועות קודם לכן על ידי השליט.

באותו דפוס פעולה, המשיכה הפסיכולוגית וסיפרה, נהגו אנשיו של קדאפי כנגד כל המתלוננות: האשה הייתה נאנסת תחילה על ידי הדיקטטור, ולאחר מכן מועברת כמו חפץ משומש להתעללות מינית אצל בניו, ואחריהם לבכירים נוספים במשטר, עד שלבסוף פוטרה. התלונות המטרידות נאספו על ידי הפסיכולוגית ויועברו לבית הדין הבינלאומי, ובמידה וקולונל קדאפי ואנשיו הבכירים יתפסו בחיים, הם עשויים לעמוד למשפט גם על ההאשמות הללו.

"נשים נאנסו על ידי 20 חיילים מול בעליהן וילדיהן"

עד כה, למרות נפילתו של קדאפי, הנשים הללו טרם התלוננו על מה שעברו, ככל הנראה מתוך פחד שיפגעו בהן, למרות המצב החדש שנוצר בלוב. ד"ר סרגווה הגיעה אליהן בזמן שעסקה בחקירה של טענות אודות מעשי אונס שבוצעו על ידי כוחות הנאמנים לקדאפי בזמן מלחמת האזרחים במדינה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שליט לוב מועמר קדאפי ומאחוריו כמה משומרות הראש שלו, שכונו "האמזונות", במסיבת עיתונאים, פריז, דצמבר 2007. AP Photo/Jacky Naegelen; Pool, AP
השיטה: תחילה אונס על ידי השליט, אחר כך על ידי בניו ובכירי המשטר, ולבסוף - פיטורים. קדאפי ושומרות הראש, פריז, 2007/AP, AP Photo/Jacky Naegelen; Pool

הפסיכולוגית אספה עדויות לא פחות מטרידות גם מנשים אחרות שנאנסו על ידי כוחותיו של קדאפי. "נשים התוודו בפניי שהן נאנסו על ידי יותר מ-20 חיילים, לעיתים מול עיניהם של בעליהן וילדיהן", סיפרה. "במקרה מסוים, נאנסה נערה כבת 18 מול עיניו של אביה". עוד הוסיפה כי הנשים חוו טראומה קשה ופיתחו לחץ פסיכוסומטי, מצבים של בולמיה ואנורקסיה והיו אף נשים שהתאבדו או ניסו להתאבד בעקבות ההתעללות. על פי הערכותיה של הפסיכולוגית, שאף ערכה מחקר בעניין, ישנן לא פחות מ-6,000 קורבנות אונס מסוג זה. עם זאת, לדבריה, מחסור במשאבים מקשה להגיע לכל הנשים הללו ולהעניק להן את הטיפול לו הן זקוקות.

למרות הקשיים וההכחשות בהן נתקלה, הצליחה ד"ר סרגווה לקבל את אישור בית הדין הבינלאומי, שם הודיעו לפני כחודשיים שיבדקו את הנושא ואת האפשרות של הגשת כתב אישום נגד משטרו של קדאפי בגין מתן הוראה לביצוע אונס שיטתי באזרחיות המדינה. לא זאת בלבד, בבית הדין אף הודיעו כי יש בידיהם ראיות על פיהן המשטר אף סיפק לחייליו ויאגרה על מנת לעודד את המעשים. חקירת מעשי האונס נפתחה במסגרת החקירה הכללית של פשעי מלחמה בלוב, בין היתר בעקבות סיפורה של אימאן אל-עוביידי, שטענה כי נאנסה באכזריות על ידי אנשיו של השליט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully