וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רואנדה: לראשונה אי פעם, אישה הורשעה ברצח עם

25.6.2011 / 3:54

פאולין ניירמוסוהוקו הורשעה על ידי בית הדין המיוחד של האו"ם לרואנדה כי הורתה על הריגתם ההמונית של רבים מבני שבט הטוטסי במהלך רצח העם במדינה ב-1994. היא נשלחה למאסר עולם

בית הדין הבינלאומי המיוחד שהקים האו"ם לחקר פשעי מלחמה ברואנדה שלח אתמול (שישי) את השרה לשעבר פאולין ניירמוסוהוקו למאסר עולם, לאחר שמצא אותה אשמה במעורבות ברצח עם. ניירמוסוהוקו היא האישה הראשונה אי פעם המורשעת בעבירה זו. בית הדין מצא כי ניירמוסוהוקו ובנה, ארסן שלום נטהובלי, שגם נשלח למאסר עולם, היו מעורבים במעשי הזוועה שבוצעו באזור בוטרה שבדרום המדינה ב-1994, בסכסוך בין שבטי ההוטו והטוטסי.

"בית הדין מצא את ניירמוסוהוקו אשמה בקשירת קשח לביצוע רצח עם, פשעים נגד האנושות, השמדה, אונס, רדיפה ואלימות, תוך פגיעה בכובד האדם", כתבו שלושת השופטים בהכרעתם. ניירמוסוהוקו, בת 65, הורשעה בשבעה מתוך 11 סעיפי האישום שיוחסו לה.

על פי ההערכות, 800 אלף מבני שבט הטוטסי וגם רבים משבט ההוטו מצאו את מותם במהלך 100 ימים בין אפריל ויוני 1994, רבים מהם, על פי הכרעת הדין – בהוראתה הישירה של ניירמוסוהוקו. כשרה בכירה בממשלת ההוטו, ניירמוסוהוקו השתתפה בישיבות הממשלה בהן התקבלו ההחלטות על אופן ההשמדה של בני הטוטסי. רבים מבני השבט היריב ברחו מרחבי המדינה אל עבר אזור בוטרה הדרומי, במחשבה ששם יוכלו למצוא מקלט. ניירמוסוהוקו, שהייתה האחראית על האזור, הורתה אישית להעמיס את מבקשי המקלט על משאיות, ולהסיע אותם לחוצות הערים – שם הוצאו להורג. עוד עולה מההכרעה, כי ניירמוסוהוקו ידעה על מקרי אונס המוניים שביצעו כוחות שהיו כפופים לה בבנות שבט הטוטסי, ולא עשתה דבר כדי למנוע אותם, ומכאן הרשעתה גם בעבירת אינוס.

"העדויות שנשמעו מצד הניצולים הן מהקשות שבית הדין הזה אי פעם שמע", אמרו השופטים, "והן מציגות תמונה ברורה של סזידם מפלצתי". יצויין כי ניירמוסוהוקו ונטהובלי הורשעו יחד עם ארבעה נאשמים נוספים, כולם גורמים בכירים בממשל המקומי בבוטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully