וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בסין: טיסת ניסוי נוספת למטוס החמקן J-20

לפי מקורות לא רשמיים, סין ביצעה טיסת ניסוי שנייה מוצלחת למטוס החמקן שהיא מפתחת. אם נכונים הדיווחים, קצב ההתקדמות המהיר מקרב אותה לסגירת הפער הצבאי עם ארה"ב

סין ביצעה בהצלחה טיסת ניסוי נוספת של מטוס החמקן מתוצרתה - כך עולה מדיווח המתפרסם הבוקר (שלישי) בביטאון הממשלתי הסיני "People's Daily". במידה והדיווח נכון, מדובר בהתקדמות צבאית משמעותית עבור הסינים, ובצעד נוסף לצמצום הפער הצבאי בינה לבין ארה"ב. תמונות של אב-הטיפוס של המטוס התפרסמו בפורומים צבאיים באינטרנט, כך דיווח הטיימס, אך הוא לא אישר את קיומה הטיסה או את האותנטיות של התמונות.

העיתון הפופולרי, אשר בבעלות המפלגה הקומוניסטית בסין, הציג תמונה של המטוס ובתיאור נכתב: "אב-הטיפוס, לכאורה, של ה- J-20, מתכונן להמראה משדה התעופה בצ'נגדו שבמחוז סצ'ואן, ביום ראשון האחרון".

בתחילת חודש ינואר ביצעו הסינים טיסת בכורה לאב-הטיפוס של המטוס. צילומים המתעדים את ה- J-20 התפרסמו גם אז ברחבי הרשת; בייג'ינג אישרה באופן רשמי את דבר הניסוי רק מאוחר יותר, במהלך ביקורו בסין של מזכיר ההגנה האמריקאי, רוברט גייטס.

הדיווחים בנוגע לטיסת ניסוי נוספת ומוצלחת מגיעים לאחר ההצהרות הסיניות מהחודש שעבר, לפיהן ארצות הברית מגבירה את השפעתה באסיה, המוגדרת לדבריה כ"אזור המאבד מיציבותו".

ומה ניתן לספר על המטוס החדיש? לדעת מומחים, מהתמונות הראשונות של ה- J-20 עולה כי סין מתקדמת בקצב מהיר מן הצפוי בתחרות מול מקבילו האמריקאי, הF-22 ראפטור, אשר מסוגל לחמוק מגלאי הרדאר. נכון לשעה זו, טרם הגיב משרד ההגנה הסיני לפרסומים אודות הניסוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully