וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכוניות יפניות פולטות קרינה?

20.3.2011 / 11:32

יצרניות הרכב ביפן אומדות את הנזקים הרדיואקטיביים שנגרמו לכלי הרכב המיוצאים. ניסאן תבדוק רמות קרינה בכל מכונית מיוצרת

חרף הבטחות ממשלת יפן שכלי הרכב המיוצרים במדינה לא ספגו קרינה מסוכנת כתוצאה מהנזקים שנגמרו לכורים הגרעיניים בפוקושימה, מסתמן שגורמים מפקחים בקרב גוש היצרניות הגדולות באיזור המוכה, ובמיוחד בניסאן, לא שמים את מבטחם בהצהרות פוליטיות חלקיות. החברה היפנית מסרבת להמשיך ולעצום עיניים ללא הידוק הבדיקות של כל אחד ואחד מהכלים שיוצא את המדינה למערב. האם אכן יש איום רדיואקטיבי?

לדברי כל הרשויות המעורבות בהשלכות המתחוללות בעקבות הדליפה מהכורים, כנראה שאין סיבה לפאניקה וחרדה למי שהזמין רכב שמיוצר ביפן ומצפה לקבלו בחודשים הקרובים מעבר לגבולותיה. איחוד יצרניות הרכב היפניות (The Japan Automobile Manufacturers Association) הודיע לפני מספר ימים שלאחר שורה של בדיקות מעמיקות לא נמצאו שאריות של קרינה מזיקה במכוניות.

לעת עתה, ניסאן אף דאגה לפרסם מסר מרגיע למי שחושש להיפגע לכאורה מהקרינה. "במבט קדימה, אנחנו מיישמים את כל תקני הבטיחות המחמירים ביותר שיש בידינו. אנחנו ממשיכים ובודקים כל רכב ולא נחדל מכך עד שיוסרו כל החששות הבטיחותיים". ימים ספורים לאחר גלי-הענק ששטפו את יפן הודיעה החברה כי מותג אינפיניטי עיכב שליחת כ-2,500 כלי-רכב על רקע שטפונות הצונאמי ורעידת האדמה.

לפי שעה, אין דיווחים חריגים אודות התפשטות התופעה בכלי-רכב חדשים. אולם בעוד כשבוע ימים תינתנה הערכות מחודשות באשר למצב, או אז ישקללו את ממדי הנזקים הכלכליים שנגרמו ואם צפוי מחסור רציני במכוניות. בישראל בכל אופן, טרם מורגשים חוסרים אולם לדברי אנליסטים מחסור שכזה צפוי למחצית השנייה של השנה כמו גם היעדרם של חלקי חילוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully