וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: נשקול מחדש הקמת תחנת כוח גרעינית

ראש הממשלה אמר בראיון ל-CNN כי התכנית להקים תחנת כוח גרעינית בנגב תיבחן מחדש נוכח המשבר הגרעיני ביפן. "המצב ביפן בהחלט גורם לי לשקול מחדש את הפרויקטים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל מחדש הקמת תחנת כוח גרעינית לצרכי אנרגיה. בראיון לתכניתו של פירס מורגן רשת הטלוויזיה CNN, שישודר לפנות בוקר (שישי), אמר נתניהו: "המצב ביפן בהחלט גורם לי לשקול מחדש את הפרויקטים לבניית כורים גרעיניים אזרחיים. אני רוצה לומר שקודם אהבתי את הרעיון הרבה יותר מאשר עכשיו. למעשה, יידרש טיעון משכנע מאוד כדי שאסכים לזה עכשיו". הראיון ישודר במלואו בשעה 3:00 בלילה (שעון ישראל).

למרות רעש האדמה ביפן, שגרם נזקים לכורים גרעיניים, בחברת החשמל דבקים בתכנית להקמת תחנת כוח באנרגיה גרעינית באזור שבטה שבנגב. "הכורים הנוכחיים הרבה יותר בטיחותיים מאלה שביפן", אמר השבוע יו"ר החברה יפתח רון טל.

"נכון יהיה לפתח כור, ויש כבר שטח מתוכנן - שבטה. לא צריך לקבל החלטות חפוזות בעקבות מה שקרה ביפן. צריך להמשיך וללמוד, אבל הכיוון הוא שבעוד כעשר שנים או קצת יותר, יהיה כור גרעיני מתקדם בצפון הנגב", הוסיף.

רון טל התייחס עוד לכוונות ירדן להקים תחנת כוח גרעינית בשטחה, וציין: "אנחנו עוקבים, אך זה נתון בעיקר לממשלה. נעשים מחקרים מתאימים ברמה הגיאו-ססמולוגית כדי לוודא איפה נכון להקים תחנות כאלה בהתייחס לשבר הסורי-אפריקאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully