וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציגי ה-G7 נאספים לדון בהשפעות המשבר הגרעיני ביפן

17.3.2011 / 10:06

שרי האוצר של שבע הכלכלות המתועשות הגדולות בעולם יידונו במצב המחריף ביפן. לפי שר הכלכלה היפני, הממשלה מבקשת מהשבע לספק תמיכה פסיכולוגית לשווקים - ולא להתערב

שרי האוצר ובנקאים מרכזיים של ה-G7 - שבע הכלכלות המתועשות הגדולות בעולם - ייפגשו היום על מנת לדון בהשפעותיו של המשבר הגרעיני המחריף ביפן, כך אמרו בכירים יפנים, אשר דחו את הטענות לפיהן יש צורך בהתערבות משותפת בשוקי המט"ח ואמרו כי הזינוק בין נגרם בשל ספקולנטים בשוק.

שר הכלכלה היפני קארו יוסאנו אמר אתמול כי הין ושוקי המניות ביפן אינם במצב של בהלה וכי הממשלה בסך הכל מבקשת ממדינות ה-G7 לספק תמיכה פסיכולוגית לשווקים - ולא להתערב. הין זינק אתמול והיום לשיא מול הדולר, בשעה ששוקי המניות ביפן ובעולם כולו נפלו היום, לאחר שגורמים בארה"ב ובאירופה העריכו כי הסיכון לאסון גרעיני כבד ביפן גובר.

יוסאנו הצטרף לשר האוצר של יפן, יושיהיקו נודה, ואמר כי ספקולנטים אחראים לזינוק של הין, אשר מחמיר עוד יותר את הלחץ על הכלכלה היפנית. נודה אמר כי מאוחר יותר היום יכנס מסיבת עיתונאים שבה יפן תסביר לנציגי ה-G7 מהם נזקי רעש האדמה וההשפעות על השווקים.

כעת מתחזק הין ב-1% מול הדולר לרמה של 78.746 ין לדולר. בלילה זינק הין מול הדולר ב-4% לרמת שיא של 76.52 ין דולר, מה שהעלה הערכות בקרב אסטרטגים בשוק המט"ח כי מדובר אכן בספקולנטים. "זה ממש טירוף", אמר סוחר באחד הבנקים בסידני. "הין קופץ לעתים בשיעורים חדים בתוך שניות. הרבה אנשים זועקים לבנקים המרכזיים להתערב".

שר האוצר היפני נודה סירב להתייחס לאפשרות של התערבות בשווקים להחלשת הין, אך אמר כי "השווקים היו תנודתיים בשל ספקולנטים, בשעה שהמסחר היה דליל", אמר נודה, והוסיף כי יעקוב היום אחר התנודות בשווקים.

בניסיון להרגיע את השווקים, אמר יוסאנו לעיתונאים כי הפסדי חברות הביטוח היפניות כתוצאה מרעידת האדמה צפויים להיות נמוכים מ-500 מיליארד ין (6 מיליארד דולר). לאחר שאתמול העריכו כלכלנים כי ההוצאות הקשורות לרעש האדמה יהיו גבוהות מ-16 טריליון ין (200 מיליארד דולר), הוסיף יוסאנו כי ההוצאות אמנם צפויות להיות גבוהות מהוצאות של 3.3 טריליון ין לאחר רעידת האדמה של 1995 בקובה, אך הנזק לא צפוי להיות גבוה מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully