וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות מרגיע: "אין סכנת קרינה לשבים מיפן"

אריאל נוי

15.3.2011 / 15:53

ארבעה ישראלים ששבו היום מיפן ושהו בקרבת הכור בפוקושימה נבדקו בבית החולים רמב"ם ונמצאו בריאים. מומחים מרגיעים: "רוב הסיכויים שהאוכלוסייה לא נפגעה משמעותית מהתפשטות הקרינה"

החששות מהתפשטות קרינה גרעינית בעקבות הצונאמי ביפן עוררו היום (שלישי) שאלות ותהיות רבות בנוגע להשפעה של היחשפות לקרינה זו, ובמיוחד לגבי ישראלים ששבו ושבים בימים האחרונים מאזורים שנפגעו מהאסון. משרד הבריאות בישראל הודיע כי הוא עוקב אחר המתרחש ביפן ונמצא בקשר רצוף עם ארגון הבריאות העולמי והסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, בעקבות החשש לאסון גרעיני במדינה. משרד הבריאות הדגיש כי אין צורך בקבלת טיפול תרופתי כלשהו או לבצע בדיקות כלשהן.

על פי דיווחים שהצטברו במשרד, לשוהים מחוץ לאזורי הפיקוח סביב הכורים לא נשקפת סכנה בריאותית מחשיפה לקרינה. גם לגבי מי ששוהה באזורים שהוגדרו כ"אזורי פיקוח", הודיע משרד הבריאות, מסתמן שכרגע מדובר בחשיפה נמוכה מאוד לקרינה וזיהום רדיואקטיבי, שהיא "חסרת משמעות בהיבט הבריאותי בטווח הקצר וככל הנראה גם בטווח הארוך".

ארבעה ישראלים, עובדי חברת ישקר מיפן, שבו היום מיפן, לאחר ששהו בקרבת הכור. הארבעה נבדקו בבית החולים רמב"ם בחיפה ונמצא כי לא נגרם להם כל נזק. "הגענו ליפן ביום חמישי האחרון לצורך התקנת מכונות במפעל השייך לישקר ו-וורן באפט בעיר איוואקה הנמצאת כ-40 ק"מ מהכורים שנפגעו בפוקושימה", סיפר לוואלה! חדשות אחד העובדים ששבו מיפן, אלידה שרעבי. "לאחר יום וחצי החלה רעידת אדמה חזקה והמארחים פנו אלינו שנעזוב. למעשה חולצנו ברגע האחרון כי אחר כך היתה בעיה לעזוב את המקום. היה איום של קרינה מתקרבת, לא היו מים ולא חשמל וגם האוכל החל להזדהם".

אזרחים יפנים עוברים בדיקות לאיתור קרינה באזור פוקושימה. רויטרס
"נפלטו כמויות מסוימות של חומרים רדיואקטיביים שהיפנים לא מנדבים לנו את הערכים המספריים שלהם"/רויטרס

ד"ר אלי שטרן, מנהל המרכז להערכות סיכונים במכון גרטנר, ביקש להרגיע את החששות לבריאותם של מי ששהה בקרבת הכור. "אני אומר את זה בזהירות מכיוון שהיפנים לא דיווחו על רמות הקרינה שיש באזור", אמר ד"ר שטרן לוואלה! חדשות, "הם פינו 185 אלף איש עד מרחק של 20 ק"מ מהכור, אבל אם ננסה להתייחס לרמות הקרינה שככל הנראה היו שם, אז לא מדובר על אסון קטסטרופלי בינלאומי. לא מדובר באירוע דומה לכור שהיה בצ'רנוביל".

"נראה כי היפנים משתלטים בצורה טובה על התקלה ומצליחים לייצב את קירור הכורים" הסביר ד"ר שטרן, "אך למרות זאת המצב הוא מאד נזיל. לפחות בכור מספר 4 נפלטו כמויות מסוימות של חומרים רדיואקטיביים שהיפנים לא מנדבים לנו את הערכים המספריים שלהם".

מנהל שירותי הקרינה במרכז הרפואי ת"א, ד"ר דני שיפטר, מרגיע גם הוא: "רוב הסיכויים שהאוכלוסייה הכללית לא נפגעה משמעותית. אמנם אירעה תאונה גרעינית מאד חמורה, אך לא ידוע אם היה נזק לאוכלוסייה ". ד"ר שיפטר הסביר כי בשעות אלה, היפנים מתמקדים בחלוקת תמיסת יוד למי שנחשף לקרינה, שכן תמיסת היוד מונעת את קליטת הקרינה בגוף. "הגוף מרכז את היוד בבלוטת התריס, וכך חוסם את קליטת הקרינה הרדיואקטיבית בגוף. לכן היום יודעים שיש בהלה ליוד ביפן" , אמר ד"ר שיפור לוואלה! חדשות

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
האם המשבר הגרעיני ביפן ישנה את העולם?. רויטרס
"היה איום של קרינה מתקרבת, לא היו מים ולא חשמל וגם האוכל החל להזדהם"/רויטרס

למי שבכל זאת שהה בקרבת הכורים היפנים, המליץ משרד הבריאות לאחסן את הבגדים שלבשו בתוך שקית סגורה. בכל הנוגע לפיקוח על המזון המיובא מיפן – שרות המזון במשרד הבריאות פועל בהתאם להנחיות ארגון הבריאות העולמי ובשלב זה אין שינוי במדיניות. "משרד הבריאות עוקב אחר ההנחיות ויעדכן בהתאם".

משרד הבריאות מפעיל מוקד טלפוני לריכוז שאלות הציבור. בנוסף, מי ששהה באזורי הפיקוח ביפן מתבקש לעדכן את המוקד בפרטיהם, בטלפון 03-6932304/5.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully