וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרינה מתפזרת בים, משבר הגרעין - בדרגה 6 מ-7

מסרים מרגיעים מהרשויות ביפן ומהאו"ם: הקרינה באזור הכורים בפוקושימה ירדה במחצית בשעות שאחרי הפיצוץ האחרון. עם זאת, הסכנה טרם חלפה - נמשכים המאמצים לצנן 4 כורים שבסכנת התכה

בעוד הפאניקה גוברת ביפן מחשש לאסון גרעיני, הרשויות במדינה, כמו גם ארגונים בינלאומיים, ממשיכים לנסות ולהרגיע. על רקע הדיווחים לגבי ענן של קרינה גרעינית העושה את דרכו מתחנת הכוח "פוקושימה דיאיצ'י" דרומה לעבר הבירה טוקיו, הודיעה היום (שלישי) הסוכנות המטאורולוגית של האו"ם, כי הרוחות מפזרות את ענן הקרינה מעל האוקיינוס.

"לפי שעה, כל תנאי הקרינה המטאורולוגיים נמצאים מעל האוקיינוס, ואינם משפיעים על יפן או כל מדינה אחרת", אמר הממונה על בקרת אסונות בארגון המטאורולוגיה העולמי. הוא הדגיש, עם זאת, כי תנאי מזג האוויר עלולים להתחלף ולשנות את התמונה.

אזרחים יפנים עוברים בדיקות לאיתור קרינה באזור פוקושימה. רויטרס
תינוק עובר בדיקה לאיתור קרינה באזור פוקושימה/רויטרס

גם ביפן, הרגיעו היום ואמרו רמת הקרינה הרדיואקטיבית באזור תחנת הכוח נמצאת שוב בירידה, אחרי שעלתה במהלך הלילה בגלל הפיצוץ בכור מספר 2 והשריפה בכור מספר 4. לדברי מזכיר ממשלת יפן, יוקיו אדאנו, רמת הקרינה מגיעה, נכון לשעות הבוקר המוקדמות, ל-596.4 מיקרוסיוורט לשעה, לעומת כמות כפולה כמה שעות קודם לכן. יש לציין כי עדיין מדובר ברמה מסוכנת המחייבת פינוי - בערך פי 15 מהקרינה לה נחשף אדם בצילום רנטגן רגיל.

במקביל, החששות לגבי אפשרות עתידית של דליפת קרינה בכמות גדולה יותר עדיין תקפים, על רקע המאמצים להמשיך ולצנן את הכורים שהתחממו. היום נמסר כי לאחר הכורים 1, 2, ו-3 בתחנה, גם הדלק הגרעיני בליבתו של כור מספר 4 מתחמם ועלול להגיע לנקודת התכה, לאחר שרמת מי הקירור בו צנחה והוא נחשף לאוויר. מוקדם יותר דיווחו הרשויות היפניות לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית כי הצליחו לכבות שריפה שפרצה הלילה בכור זה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
הכור הגרעיני ליד טוקיו, אחרי רעידת האדמה והצונאמי, מרץ 2011. רויטרס
הפיצוץ אתמול בכור מספר 3 בתחנה בפוקושימה/רויטרס

סוכנות הגרעין הצרפתית, המנהלת רישום של תאונות גרעיניות בעולם, עדכנה היום את הערכתה ודירגה את המשבר הגרעיני ביפן בדרגת חומרה 6 מתוך 7, על פי סולם INES לתאונות גרעיניות (אתמול מיקמה אותו בין 5 ל-6). לשם ההשוואה, האסון בכור בצ'רנוביל ב-1986 היה בדרגה 7 (היחיד בהיסטוריה), ואילו התאונה ב-1979 ב"אי 3 המייל" בארה"ב הייתה בדרגה 4.

אחרי 4 ימים: בת 70 נמצאה בחיים בין ההריסות

כ-140,000 בני אדם כבר פונו מאזור תחנות הכוח בפוקושימה. מהסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית נמסר היום כי לפי דיווח הרשויות היפניות, עד כה עברו 150 בני אדם באזור הכורים ניטור מיוחד לאחר שנפגעו מקרינה, ו-23 מהם נאלצו לעבור חיטוי. ארגון הבריאות העולמי הודיע היום כי "לפי שעה, יפן נוקטת בכל הצעדים הדרושים להתמודדות עם סכנת הקרינה - פינוי אזרחים מהאזור הנגוע, וחלוקת יוד".

מפת יפן. Google Earth
מפת יפן/Google Earth

גם במשרד הבריאות הישראלי ביקשו הבוקר להרגיע. מהמשרד נמסר כי אנשיו עוקבים אחר המתרחש ביפן, ונמצאים בקשר בנושא עם ארגון הבריאות העולמי והסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. במשרד מדגישים כי לפי המידע העדכני, לא נשקפת כל סכנה למי שנמצא מחוץ לאזור שסגרו שלטונות יפן שסביב הכורים בפוקושימה, וגם למי ששהה בתוך האזור הסגור, החשיפה לקרינה או לזיהום רדיואקטיבי היא נמוכה ו"חסרת משמעות בהיבט הבריאותי, בטווח הקצר וככל הנראה גם בטווח הארוך".

ברקע להיסטריה הגרעינית, יפן ממשיכה היום - החמישי מאז אסון רעש האדמה והצונאמי - לספור את מתיה, כשבמקביל עדיין מתגלים ניצולים חיים מדי פעם. אתמול איתרו צוותי ההצלה במחוז איוואטה אשה בת 70 שהצליחה לשרוד במשך ארבעה ימים בתוך ביתה, שנקבר תחת ההריסות. נמסר כי היא סובלת מהיפותרמיה, אך עדיין הייתה בהכרה כשפונתה לבית החולים, ומוערך כי תצליח להתאושש במהרה. ההערכה הרשמית לגבי מניין ההרוגים באסון עדיין עומדת על 10,000 - אך מוערך כי תלך ותטפס בהרבה ככל שימשיכו להיחשף מימדי האסון. כך למשל, בעיר סנדאיי לבדה, לדברי מושל המחוז, כ-20,000 בני אדם עדיין מוגדרים נעדרים.

רעידת האדמה ביפן ובעקבותיה גל הצונאמי גרמו לנפגעים רבים ולנזקים ברכוש, מרץ 2011. AP
עוד ניצול מחולץ מההריסות/AP

עוד נתונים עדכניים שפורסמו היום ביפן: בסך הכל פונו עד כה מבתיהם כ-500,000 בני אדם, בעשרה מבין 47 המחוזות של יפן. בין המפונים - 140,000 שפונו מחשש לקרינה באזור פוקושימה; כ-76,000 מבנים ניזוקו, בהם 6,300 שנהרסו כליל; 102 מדינות ועוד 14 ארגונים בינלאומיים עוסקים באופן פעיל בהושטת סיוע ליפן.

בתוך כך, רעידת אדמה בעוצמה 6 בסולם ריכטר זיעזעה היום בצהריים שוב את מזרח המדינה - אחת מרעידות המשנה החזקות ביותר מאז הרעש הגדול ביום שישי, שהגיע לעוצמה 8.9. גם בבירה טוקיו הורגש הרעש היטב, ובניינים התנודדו. מאז הרעש ביום שישי, הורגשו כבר כ-200 רעידות משנה במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully