וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבריחה מטוקיו: "על המזוודות, הכיוון - דרום"

הרשויות מנסות להרגיע את הפאניקה הגרעינית, אך רבים בבירת יפן לא לוקחים סיכונים. הישראלי ירון צ'רבין לוואלה!: "חשבנו לברוח מיפן, אבל כרטיס טיסה עולה פי 5 - אז נוסעים לפוקוקה"

הרשויות ממשיכות להרגיע לגבי הסכנה הגרעינית - אבל רבים לא מאמינים, והחליטו להימלט. "אני עדיין נמצא בטוקיו, אבל ליד המזוודות", סיפר הבוקר לוואלה! חדשות ירון צ'רבין, ישראלי המתגורר בשנים האחרונות בבירת יפן, על רקע הדיווחים על ענן קרינה רדיואקטיבית המתקרב לעיר, בעקבות התקלות הנמשכות בכורים הגרעיניים בתחנת הכוח "פוקושימה דיאיצ'י", הנמצאת כ-200 קילומטרים מצפון. "אנחנו ארוזים לגמרי. החלטנו היום שהגיע הזמן לזוז דרומה".

אזרחים יפנים עוברים בדיקות לאיתור קרינה באזור פוקושימה. רויטרס
תושבים עוברים בדיקות לזיהוי קרינה באזור פוקושימה/רויטרס

לדבריו, "מחר ב-12:00 בצהריים (לפנות בוקר לפי שעון ישראל) אנחנו עולים על טיסה למקום הכי דרומי - עיר הנקראת פוקוקה. זו העיר הדרומית הכי גדולה. יש שם גם שדה תעופה בינלאומי, כך שאם נרצה לעזוב את המדינה, נוכל לעשות זאת משם".

"אין הרבה זמן לחשוב", הוא אומר. למרות החרדה הגדולה, הוא שומר על קור רוח. "חשבנו אולי לצאת מיפן לגמרי, אבל יש בעיות אדירות בהשגת כרטיסי טיסה. אם כבר יש מקום, הוא עולה פי 4-5 מהרגיל. יש תורי ענק אצל סוכני הנסיעות, שמגיעים עד הרחוב, והמחירים מרקיעים שחקים. שמעתי שיש טיסות שיבטלו בגלל הענן הרדיואקטיבי. לכן החלטנו לצאת דרומה. כרגע זה הכיוון - ואנחנו מקווים להגיע למחוז חפצנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מפת יפן. Google Earth
מפת יפן/Google Earth

"גם בטוקיו עצמה יש פאניקה", הוא מוסיף, ואומר כי רבים ממכריו כבר ברחו. לדבריו, לפי הדיווחים מאחרי הפיצוץ, "הגיעו כנראה חלקיקים מהקרינה לאזורים הצפוניים של טוקיו. יש אתר שבו בודקים את רמות הקרינה, והייתה בו קפיצה של עשרים ומשהו אחוז. יש הידרדרות לאורך הזמן. שמענו שכולם כבר עזבו, והחלטנו לעשות כמוהם".

"העבירו הודעות לעובדים - אל תבואו לעבודה"

אווירת הנכאים במדינה, לדבריו, מלובה על ידי פרטי האסון שממשיכים להיחשף באמצעי התקשורת. "בעיתונים ובטלוויזיה מתגלים הרבה תמונות וצילומי וידאו של האזורים הפגועים", הוא מספר. "הכל שם הרוס. אני מתאר לעצמי שיהיו עשרות אלפי הרוגים".

רחוב מוצף באישימאקי, צפון יפן, לאחר רעידת האדמה והצונאמי, 13 במרץ 2011. רויטרס
ההרס בעיר סנדאי/רויטרס

גם בטוקיו, עדיין רחוקים לדבריו מהתאוששות. "הייתי בחוץ הבוקר, בפגישה עם לקוח", הוא מספר. "אחר כך הסתובבתי קצת. כמות הרכבות והתחבורה הציבורית היא בערך 50 אחוז מהרגיל". גם המחסור, לדבריו, מאוד מוחשי: "הסופרמרקטים די ריקים. אנשים הצטיידו באוכל, אבל לא מגיעות סחורות חדשות. אין דלק, אין בנזין. יש הגבלה. אנשים תקועים בצדי הדרך ללא דלק".

"בהרבה מקומות לא חזרו לעבודה", הוא מוסיף. "החברות הגדולות העבירו הודעות לעובדים לא להגיע לעבודה. ישנה הוראה לצמצם את כמות החשמל בעיר, אז אנשים לא נשארים עד מאוחר. אני גר במרכז טוקיו, ואין אורות בלילה. העיר חשוכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully