וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן: פיצוץ נוסף בכור, מחסור גובר באזור האסון

עוד פיצוץ בתחנת פוקושימה, 11 עובדים נפצעו וכנראה שוב דלפה קרינה. במחוז מיאגי נמצאו כ-2,000 גופות, הממשל המקומי: "דרושים עד שקי גופות, בנוסף למזון ומים - אך האספקה לא מגיעה"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')

ביום הרביעי לאסונות שפקדו את יפן, נראה כי המצב מסרב להירגע: פיצוץ נוסף אירע לפנות בוקר (שני) בתחנת הכוח הגרעינית "פוקושימה דיאיצ'י" (פוקושימה I) שבצפון מזרח המדינה, הפעם בכור מספר 3 בתחנה, והתקבלו דיווחים על עשן המיתמר מהבניין. מהמתקן נמסר כי 11 עובדים נפצעו, אולם ליבת הכור לא נפגעה. יחד עם זאת, הרשויות הודיעו כי ישנו סיכוי שדלפה קרינה רדיואקטיבית, ולכן על התושבים שנשארו באזור להישאר בתוך מבנים סגורים. כ-200,000 בני אדם כבר פונו מהאזור הסמוך לתחנה, שבשלושה מששת הכורים שלה אירעו תקלות ויש סכנת התכה.

בשידורי הטלוויזיה הממלכתית ביפן נמסר כי ככל הנראה מדובר בפיצוץ של גז מימן. מוקדם יותר דווח כי הטכנאים במתקן הפסיקו את הזרמת המים למערכת הקירור בכור מספר 2, וכתוצאה מכך עלתה רמת הקרינה גם בתוכו. כעת מנסים לצננו מחדש. בד בבד, נמסר היום כי בתחנת הכוח הגרעינית השנייה באזור, "פוקושימה דיאני" (פוקושימה II), הצליחו הרשויות לצנן בהצלחה שני כורים שמערכות הקירור שלהם התקלקלו.

הפיצוץ בכור הגרעיני בפוקושימיה, שלב אחר שלב. רויטרס
הפיצוץ בכור מספר 3 בתחנת פוקושימה I, הבוקר/רויטרס

במקביל לחששות הגרעיניים, ממשיכים מימדי האסון להיחשף, והלילה נמסר כי במהלך פעולות החילוץ במחוז מיאגי שמצפון לטוקיו אותרו כ-2,000 גופות. החיפושים והחילוצים נמשכים בשעה זו, ועל פי ההערכות, מניין ההרוגים עלול להגיע מעל 10,000 בני אדם. ברשת CNN דווח כי לפי שעה ישנם יותר מ-9,500 נעדרים. כמו כן, ממשלת יפן דיווחה כי עד כה אותרו יותר מ-46,000 בתים ובניינים שניזוקו, מתוכם 5,700 מבנים שהתמוטטו לגמרי או נסחפו על ידי הגלים. 12 מתוך 47 מחוזותיה של יפן נפגעו על ידי הצונאמי.

באזורים שנפגעו הולך וגובר החשש מפני משבר הומניטרי: יותר ממיליון בני אדם עדיין מנותקים מחשמל וממים, בעוד הטמפרטורות קרבות לנקודת הקיפאון. מחסור חמור במצרכים מורגש ככל שמתקרבים למוקד האסון, ואזורים נרחבים עדיין מנותקים לחלוטין מקשר או מאספקה, ולא ברור מה המצב בהם.

"אנשים שורדים עם מעט מאוד מזון ומים", אמר האג'ימה סאטו, דובר של הממשל המקומי במחוז מיאגי. "האספקה פשוט לא מגיעה. ביקשנו עזרה מהממשל המרכזי, אבל הוא עדיין מתקשה לספק מענה. ביקשנו מבתי לוויות בכל המדינה לשלוח לנו כמה שיותר שקי גופות וארונות קבורה, אבל פשוט אין מספיק".

נושאת מטוסים אמריקאית עברה בענן רדיואקטיבי

נושאת המטוסים האמריקאית "רונלד רייגן", שנמצאת מול חופי יפן לאחר שנשלחה לשם כדי לספק סיוע, עברה היום דרך ענן רדיואקטיבי שנוצר בעקבות הפגיעה בכור בפוקושימה. גורם בממשל בוושינגטון אמר, כי צוות הספינה ספג בשעה אחת קרינה רדיואקטיבית השווה לחשיפה של חודש. הגורם הוסיף כי מסוקים אמריקאים שטסו במרחק לא רב מהכור שנפגע כוסו בקרינה ונאלצו לאחר מכן לשטוף את כלי הטיס. עדיין לא ברור אם חיילים נפגעו כתוצאה מהחשיפה לקרינה.

הרשויות היפניות ממשיכות לנסות ולהרגיע את הפאניקה הגרעינית. שר האסטרטגיה הלאומית, קויצ'ירו גנבה, אמר היום כי ברשות הביטחון בתעשיית הגרעין היפנית קבעו כי "אין שום סיכוי" שבפוקושימה יתרחש אסון גרעיני בסגנון זה שהתרחש בצ'רנוביל שבאוקראינה ב-1986. ראש הממשלה, נאוטו קאן, נשמע היום מעט פחות ספקני, ואמר כי המצב בתחנות הכוח הגרעיניות "עדיין מדאיג". קאן הוסיף כי הרשויות במדינה "עושות הכל על מנת למנוע מהנזק להתפשט או להחמיר".

נושאת המטוסים האמריקאית רונלד רייגן. רויטרס
נושאת המטוסים האמריקאית "רונלד רייגן" לחופי יפן. עברה בענן רדיואקטיבי/רויטרס

בתקשורת המקומית במדינה התפרסמה הלילה אזהרה נוספת מפני צונאמי באזור הצפוני-מזרחי במדינה, והתושבים במקום התבקשו להישאר במקומות גבוהים ורחוקים מהחוף. גם רעשי המשנה עדיין נמשכים, וזורעים בהלה. למעלה מ-150 רעידות בעוצמה 4.5 ומעלה כבר נספרו מאז הרעש הגדול, כמה מהן בעוצמה מעל 6.

מפת יפן. Google Earth
מפת יפן/Google Earth

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully