וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוהלים בטוקיו: חשש מקרינה, ממאנים לשוב לשגרה

יואב הילמן, שליח וואלה! חדשות ליפן

13.3.2011 / 10:39

שליח וואלה! חדשות מדווח מיפן: למרות היום האביבי, תושבי הבירה צמודים למסכים בבית, עוקבים אחר העדכונים וסיפורי הזוועה והגבורה - האיש שנתקע שעות על פיגום, האשה שנהרגה מנברשת

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

טוקיו התעוררה היום (ראשון) לבוקר אביבי חמים ונעים, עם שמים כחולים, נקיים מעננים ופיח, ובעיקר שקט. תושבי העיר, שביום החופשה השבועי בדרך כלל יוצאים בהמוניהם לגנים, לפארקים ולמרכזי הקניות, בעיקר במזג אוויר אביבי שכזה, נשארו ספונים בביתם אל מול מקלטי הטלוויזיה, ממאנים לחזור לשגרה - בין אם משום החששות מפני הענן הרדיואקטיבי שעלול להגיע מהכורים בפוקושימה, ובין אם בשל הרצון להיות מעודכנים בכל שלב משלבי האירועים.

אנשים שפונו מבתיהם בעקבות רעידת האדמה ביפן מחשש לקרינה, מרץ 2011. רויטרס
מאות אלפים פונו למקלטים/רויטרס

כל ערוצי הטלוויזיה משדרים 24 שעות ביממה, ורובם חוזרים על אותם דיווחים, פרטים ותמונות ידועות מהרעש ומהצונאמי שהגיע בעקבותיו. מדי שעה מגיעים דיווחים על נפגעים מערים נוספות, ומניין הנספים מטפס. אחד אחד, מופיעים שדרני הרשתות, חבושים בקסדות, ומסכמים את תוצאותיו ההרסניות של הרעש.

מדי פעם עולים סיפורים אישיים מצמררים על הנספים באסון, ומנגד, על אלו שהתמזל מזלם וניצלו. הסיפורים מעניקים נופך ממשי למספרים הבלתי נתפסים, וממחישים עבור תושבי טוקיו את הזוועה שהתחוללה כמה מאות קילומטרים מצפון. אחת ההרוגות, דווח, שלחה לאמה מסרון ודרשה בשלומה, שניות אחדות לפני שנברשת ענק שהשתלשלה מתקרת אולם הארועים בו שהתה, התנתקה וצנחה על ראשה. הנברשת פגעה בשני אנשים נוספים והביאה את טקס סיום האוניברסיטה שהתרחש באולם לידי סיומו הטראגי.

נזקים מרעידת האדמה והצונאמי שפקדו את יפן. The Yomiuri Shimbum, Kenji Shimizu, AP
אוניות בנמל סנדאיי שנזרקו לחוף/AP, The Yomiuri Shimbum, Kenji Shimizu

סיפורים אחרים שמתפרסמים עוסקים בניצולים ששהו יומיים על גגות בניינים, וכאלו שהביטו בביתם כשהוא נסחף במורד הזרם, ניצול שנתקע על פיגום למשך מספר שעות ואחר שחזר ועזר לניצולים אחרים לשחות נגד הזרם, גם אחרי שניצל.

משפחתה של חברה טובה, המתגוררת באזור פוקושימה, לא יכולה לחזור לביתה משום שהדרכים חסומות על ידי הסחף - ממכוניות ועד שיירי עצים וגדרות. קרובי משפחה אחרים הגרים בצמוד ראו את תכולת ביתם נעלמת בזרם יחד עם מחצית מקירות המבנה.

היום שאחרי רעידת האדמה והצונאמי שפקדו את יפן. רויטרס
האסון הביא עמו מראות סוריאליסטיים לרוב/רויטרס

באזור האסון מתאספים מאות אלפי אנשים במקלטים ציבורים, בתי עירייה ואזורים שהוכנו לכך בידי הרשויות המקומיות, מרביתם לאחר שהודרכו לשם בידי מאות אלפי עובדי כוחות ההצלה הפועלים באזור.

מפת יפן, מרץ 2011. Google Earth
מפת יפן, מרץ 2011/Google Earth

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully