וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלות שיקום ההרס ביפן: 2.4 מיליארד דולר מתקציב המדינה

13.3.2011 / 11:15

ממשלת יפן מתכננת להקדיש 2.4 מיליארד דולר מהתקציב למימון מאמצי השיקום עקב רעש האדמה. להערכת כלכלנים ואנליסטים, המאורעות ייפגעו בתמ"ג של יפן עד לתום השיקום

ממשלת יפן מתכננת חבילה למימון מאמצי השיקום לאחר רעידת האדמה הקשה ביותר שספגה המדינה, בצעד שעלול להקשות עליה עוד יותר לצמצם את חובותיה - דיווחה בלומברג.

מחוז טוהוקו שבצפון יפן, אשר נפגע באופן הקשה ביותר מרעש האדמה, מהווה כ-8% מהתמ"ג של יפן - הכלכלה השלישית בגודלה בעולם. במחוז נמצאים מפעלים רבים של תעשיות מגוונות - ממכוניות ועד בירה. בנוסף, נמצא באזור כור גרעיני אשר נמצא בסכנת התמוטטות בעקבות פיצוץ.

נזקים מרעידת האדמה והצונאמי שפקדו את יפן. Junji Kurokawa, AP
ניתוק החשמל ואובדן ביטחון הצרכנים צפויים לפגוע בתמ"ג של יפן בחודשים הקרובים/AP, Junji Kurokawa

סגירות המפעלים, ניתוק החשמל ואובדן ביטחון הצרכנים צפויים לפגוע בתמ"ג של יפן בחודשים הקרובים, אך עשויים לתרום לצמיחה מאוחר יותר, כשהשיקום יחל, סבורים כלכלנים. עם זאת, הוצאות נוספות של הממשלה עלולות לפגוע בביקוש לאג"ח ממשלתיות יפניות, אמרה האנליסטית אלישה אוגאווה, לבלומברג.

הממשלה ביפן תצטרך להרכיב חבילת תמריצים לטווח בינוני עד ארוך, כדי להתמודד עם השלכות רעש האדמה בעוצמה 8.9 בסולם ריכטר והצונאמי שהגיע בעקבותיה, אמר מזכיר הקבינט היפני יוקיו אדאנו לרשת הטלוויזיה NHK. הממשלה תשתמש בינתיים בסכום של כ-200 מיליארד ין (2.4 מיליארד דולר) אשר נותר מהתקציב לשנת הכספים המסתיימת ב-31 במארס, כדי לממן את מאמצי השיקום, אמר אדאנו, והוסיף כי הבחירות המקומיות שהיו מתוכננות להתקיים ביפן בחודש הבא ככל הנראה יידחו.

נזקים מרעידת האדמה והצונאמי שפקדו את יפן, מרץ 2011. Itsuo Inouye, AP
סכנת התמוטטות הכור עוד עומדת בעינה/AP, Itsuo Inouye

מניין ההרוגים ברעש האדמה והצונאמי במחוז מיאגי צפוי לעלות על 10,000, העריכו היום הרשויות ביפן. בינתיים, מדווחת סוכנות אי-פי כי מיליוני יפנים נותרו היום ללא מי שתייה או חשמל, ומנסים לשרוד באמצעות מנות אינסטנט וכדורי אורז.

צוותים המשיכו היום לחפש נעדרים לאורך החוף המזרחי של יפן, ורבים ששרדו את רעידת האדמה הצטופפו במרכזי חירום מאולתרים. לפחות 1.4 מיליון משקי בית מנותקים ממים מאז יום שישי, ו-2.5 מיליון בתים נותרו ללא חשמל. אזורים רבים שנפגעו בצונאמי מוקפים במים ולא ניתן להגיע אליהם. תחנות הדלק סגורות ולתושבים אזל הדלק למכוניות.

רשת השידור NHK דיווחה כי 380 אלף איש פונו למקלטי חירום, אשר רבים מהם מנותקים מחשמל. בעיירה איווקי, תושבים רבים החלו לנטוש את העיירה בשל הידלדלות באספקת המזון והדלק. העיירה מנותקת מחשמל וכל החנויות סגורות. המשטרה המקומית לקחה אליה מיוזמתה 90 אנשים ונתנה להם שמיכות וכדורי אורז, אך לא נראה כל סימן למשאיות סיוע של הממשלה או הצבא בעיירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully