וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה מתחדשת: מאות מפגינים וגז מדמיע בטהרן

שבועיים אחרי ההפגנות שדוכאו ביד ברזל ויום אחרי מעצרם של ראשי האופוזיציה, יצאו שוב מפגינים לבירת אירן ולערים נוספות וקראו "מוות לדיקטטור". כוחות הביטחון נפרשו והחלו במעצרים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ')

המחאה נגד שלטונות אירן מתחדשת: שבועיים אחרי יום ההפגנות הגדול ברחבי המדינה שהסתיים עם שני הרוגים ומאות עצורים, ויום לאחר הדיווח על מעצר ראשי האופוזיציה, נאספו הצהריים (שלישי) מפגינים בכמה מוקדים במרכז טהרן, והחלו לקרוא קריאות נגד השלטונות ובמחאה על מעצרם של ראשי האופוזיציה. לפי הדיווחים, כוחות הביטחון האירניים מתעמתים עם המפגינים ומפזרים אותם בגז מדמיע.

לא ברור כמה בני אדם משתתפים בהפגנות, אולם לפי אתרים ובלוגים של גורמי אופוזיציה אירניים וציוצי טוויטר שהופיעו ברשת, מדובר בלפחות מאות מפגינים, שאף חסמו את התנועה בכמה מקומות במרכז העיר. לפי דיווח ה-BBC בפרסית, אף נשמעו במקום קריאות "מוות לדיקטטור".

אנשי ביטחון ממנגנון ה"בסיג'" הנאמן לשלטון תפסו עמדות בכיכרות המרכזיים בעיר עוד לפני ההפגנות, כדי למנוע את קיומן, ולפי הדיווחים, הם מתעמתים בעוצמה עם המפגינים. לפי כמה מהדיווחים, עשרות מפגינים כבר נעצרו על ידם, והעימותים נמשכים. לפי כמה דיווחים נשמעו בעיר גם קולות ירי, אולם לא דווח לפי שעה על נפגעים.

לפי דיווחים נוספים באתרים אופוזיציוניים באירן, מפגינים נגד השלטון נאספו היום גם בעיר שירז שבדרום אירן, בעיר איספהן שבמרכזה ובערים תבריז וקראג' שבצפונה. בשירז, לפי הדיווחים, המפגינים פוזרו על ידי כוחות הביטחון, וגם שם היו מעצרים.

המחאה נגד שלטונות אירן, שהחלה לאחר הבחירות ביוני 2009 ונמשכה בגל נוסף בדצמבר 2009, התחדשה שוב ב-14 בפברואר השנה, כשרבבות השתתפו בהפגנות "התנועה הירוקה" ברחבי המדינה, בעקבות קריאתם של שני מנהיגי התנועה והמועמדים לנשיאות לשעבר, מיר חוסיין מוסווי ומהדי כרובי.

מוסווי וכרובי הושמו במעצר בית ערב ההפגנות לפני שבועיים, ומאז לא נראו בציבור. אתמול דיווחו אתרי האופוזיציה כי השניים אף הועברו ביום חמישי האחרון, יחד עם נשותיהם, לבית כלא בטהרן - ייתכן כצעד מנע לקראת ההפגנות שתוכננו להיום. הרשויות האירניות הכחישו זאת, והבהירו כי "השניים נמצאים כעת בבתיהם ובסך הכל הוטלו מגבלות על הקשר עמם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully