וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורה נפלה על ראש הישראלי והוא נלכד ברכב

אריאל נוי

22.2.2011 / 14:14

רעידת האדמה בניו זילנד: משפחתו של עופר מזרחי, בן 23 מקיבוץ מגל, חוששת לחייו לאחר שהמטיילים עימו סיפרו כי הוא ככל הנראה כבר לא בין החיים

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

גובר החשש לחייו של עופר מזרחי, בן 23 מהקיבוץ מגל, אחד מהמטיילים הישראלים ששהה בעיר קרייסטצ'רץ' שבניו זילנד במהלך רעידת האדמה שפקדה אותה אמש (שני), בה נהרגו לפחות 65 בני אדם.

בני משפחתו וחבריו של עופר התכנסו בבית המשפחה והם ממתינים שם לעידכונים מניו זילנד. הם מספרים כי הוא היה בטיול יחד עם ארבעה מחבריו הקרובים, אחיו החורג ושתי בנות איתן למד בתיכון. הארבעה עצרו במכולת המקומית לקנות מצרכים וחזרו לרכבם, ואז החלה הרעידה. שתי הבנות הצליחו לצאת מהרכב דרך הדלת האחורית, הנוסע שישב ליד הנהג שבר את החלון ונמלט. מזרחי, שישב בכיסא הנהג, נותר ברכב. קורה שנפלה מבניין התמוטטה על הרכב, וככל הנראה פגעה בו בראש. כרגע הוא עדיין לכוד, מבלי שישנה יכולת לדעת מה מצבו.

אביו החורג סיפר לגלי צה"ל: "העירו אותנו בלילה, כשעדיין לא ידענו שהייתה רעידת אדמה, וסיפרו לנו שהוא נפצע קשה. ככל שהתקדמו שיחות הטלפון, הבנו שהמצב שלו קשה יותר ויותר, ובסוף הבן שלי, שטייל עמו, אמר לי שאמנם אין צוות רפואי שיאשר את זה, אבל כנראה שעופר כבר לא בין החיים".

אביה של אחת מהמטיילות שניצלו הגיע אף הוא לבית המשפחה בקיבוץ מגל וסיפר: "כל הדיווחים מתקבלים בטלפון שבור. כלום עוד לא ברור. הבת שלי עדיין מאוד נסערת - שוחחתי איתה מספר פעמים והם לא בטוחים מה לעשות. הם מחכים לסיוע ומחכים לקונסול הישראלי שאמור לדאוג להם לכרטיסי טיסה במידה ויירצו לחזור לישראל".

רעידת אדמה בעיר קרייסטצ'רץ' בניו זילנד, פברואר 2011. GettyImages
צילום:/GettyImages

קצין צה"ל שטייל בניו זילנד התבקש לסייע באזור הרעש

ראש הממשלה, בנימין נתניהו שוחח היום עם ראש ממשלת ניו זילנד, ג'ון קי והביע צער ותנחומים בשמו ובשם מדינת ישראל על מספר ההרוגים הרב ועל ההרס שנגרם בעקבות רעידת האדמה במדינה. נתניהו הציע לשלוח לניו זילנד סיוע בתחומי חילוץ והצלה, רפואה והנדסה ובכל תחום שיידרש. קי הודה לנתניהו על הצעתו וציין שבמידת הצורך הוא ייענה לה.

בתוף כך, נציג מטעם פיקוד העורף הגיע היום לעיריית קרייסטצ'רץ' שבניו זילנד על מנת להגיש סיוע לכוחות המקומיים. מדובר בקצין בדרגת סרן, שיושב בשעה זו בחפ"ק של שירותי החירום בעיר. הקצין, מפקד מחלקה ביחידת החילוץ וההצלה הארצית של פיקוד העורף, שהה בטיול עצמאי בניו זילנד ולאחר התרחשות רעידת האדמה הוא התבקש על ידי מפקד היחידה, תא"ל במיל' שלום בן אריה, להתייצב בעירייה המקומית ולסייע בכל הנדרש. בשעה זו בודקים בצה"ל את האפשרות שקצינים נוספים הנמצאים באזור יוכלו גם הם להגיע לעמדת החפ"ק ולהגיש סיוע נוסף.

* בהכנת הידיעה השתתפו יהושע בריינר ופנחס וולף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully