וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המחסל באירן" נחשף: "ביקרתי במטה המוסד בת"א"

הטלוויזיה האירנית שידרה ראיון עם "סוכן מוסד" שלטענתו התנקש בחייו של מדען הגרעין האירני, מסעוד מוחמדי, בינואר 2010. "מילכדנו מכונית ליד ביתו שגרמה למותו", סיפר הצעיר

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: דורון שטיין)

הטלוויזיה האירנית חשפה אמש (שני) את "סוכן המוסד" שנעצר בחשד לשיתוף פעולה עם ארגון הביון הישראלי. לפי האירנים, האדם שנחשף נטל חלק בחיסול מדען הגרעין המקומי מסעוד מוחמדי בטהרן בינואר 2010. רשת הטלוויזיה PRESS-TV, המשדרת בשפה האנגלית, שידרה ראיון עם "הסוכן", בו סיפר האדם, ששמו לא נחשף, על "החוויות שעבר בשירות המוסד.

"סוכן המוסד" סיפר כי "היו שני אנשים חדשים שהכרתי, שני קצינים ישראלים לגמרי שדיברו עברית. בהראם היה המתרגם שלנו והקשר שלנו התבצע דרכו". בהמשך, סיפר על הפגישה עם הסוכנים בשטח ישראל, ועל נסיעתו למטה המוסד. "הגענו לנמל התעופה בתל אביב ובביקורת הדרכונים שאלו אותי שאלה. בגלל שלא ידעתי עברית - התעורר אצל הפקיד חשד", אמר. "באותו הרגע האחראי ששמר עלי נכנס לתמונה והציג כרטיס, לקח את הדרכון שלי ויצאנו מדרך אחרת. יצאנו מתל אביב לכיוון הכביש המהיר לירושלים וכחצי שעה לאחר מכן הגענו למטה המוסד, שנמצא על הציר הראשי בין תל אביב לירושלים".

בהמשך דבריו תיאר האדם את "מטה המוסד" בתל אביב: מבנה שהוקם על ארבעה קילומטרים, מוקף גדרות חשמליות. בנוסף, הוא תיאר כיצד חיסל, לכאורה, המוסד לפני שנה את מדען הגרעין מוחמדי, ואמר כי "מילכדנו מכונית ליד ביתו שגרמה למותו".

"רשת הריגול נעצרה"

מוקדם יותר דיווחו כלי התקשורת באירן כי המדינה עצרה "טרוריסטים" שרצחו בשנה שעברה את מוחמדי. לפי הודעת מיניסטריון המודיעין שצוטטה בטלוויזיה ממלכתית האירנית, "רשת של מרגלים" הקשורה למוסד הישראלי עמדה מאחורי ההתנקשות.

"בתזמון עם יום השנה הראשון לחיסול מוחמדי, נעצרה רשת של פעילים שעומדים מאחורי חיסולו", נמסר בהודעת המיניסטריון. אותה רשת, לפי הדיווח, "חוסלה" על ידי מנגנוני הביטחון האירניים, לאחר "פעילות בטחונית מקיפה שכללה מעקב מודיעיני רציני". עוד נמסר כי "ישראל השתמשה במדינות באירופה ומחוץ לאירופה כמו גם בכמה מדינות שכנות, כדי להתכונן להתנקשות", וכי "המעצר מהווה מכה קשה למנגנוני הריגול הציונים". לא נמסרו פרטים נוספים.

מוחמדי בן ה-50, פרופסור לפיזיקה גרעינית ומרצה באוניברסיטת טהרן, נהרג בינואר 2010 מפיצוץ מטען שהוצמד לאופנוע שלו והופעל ככל הנראה בשלט רחוק, בשכונת קיטרייה בצפון טהרן. קבוצה אירנית אלמונית בשם "חזית שחרור אירן" קיבלה אחריות על החיסול, אך הדבר לא הפריע לשלטונות להאשים "גורמים אנטי מהפכניים", ולהפנות אצבע כלפי ישראל, ארה"ב ו"סוכניהן השכירים".

לפני חודשיים אירעו התנקשויות דומות בשני מדעני גרעין נוספים בטהרן. אלמונים על אופנועים הצמידו מטעני חבלה למכוניותיהם של השניים באותו בוקר, ואחד מהם, מג'יד שהרייארי, נהרג בפיצוץ. גם במקרה זה מיהרו השלטונות להאשים את ישראל וארה"ב בחיסול, ואף עצרו כמה חשודים שנטען כי הם "שליחי הציונים".

עדכון ראשון: 20:45

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully