וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן התנצלה על שלטונה הקולוניאלי בקוריאה

טליה שחר

10.8.2010 / 11:50

ממשלת יפן התנצלה שוב בפני קוריאה הדרומית על 35 שנות קולוניאליזם ברוטאלי במאה הקודמת. ההודעה פורסמה לקראת ציון 100 שנים לסיפוח חצי-האי קוריאה בידי יפן

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ראש ממשלת יפן נאוטו קאן הביע היום (שלישי) התנצלות בפני קוריאה הדרומית בשל הסבל שנגרם לעמה בתקופת הקולוניאליזם היפני לפני כמאה שנים. הנשיא גם הבטיח להחזיר "בעתיד הקרוב" שרידים בעלי חשיבות תרבותית שהיו שייכים לשושלת המלוכה הקוריאנית. בתגובה הודיעה סיאול כי היא מעריכה את ההתנצלות ומקבלת אותה.

הצהרתו של קאן פורסמה לקראת ציון 100 שנים לסיפוח היפני של חצי-האי קוריאה, והיא נובעת ממאמציה של הממשלה היפנית לחזק את קשריה עם סיאול. "אני מביע תחושה מחודשת של חרטה עמוקה ומצהיר על התנצלות מעומק לבי על הנזק העצום והסבל שנגרמו בשל השלטון הקולוניאלי", הודיע קאן.

זוהי אינה ההתנצלות הראשונה בנושא. מילותיה עולות בקנה אחד עם ההצהרה ההיסטורית ב-1995 של ראש הממשלה הסוציאליסטי טומיצ'י מוראיאמה לרגל שנת היובל לסיום מלחמת העולם השנייה.

מקבלים את ההתנצלות

"לאורך השלטון הקולוניאלי שהיה בניגוד לרצונם, האומה, התרבות והגאווה האתנית של העם הקוריאני נמנעה ממנו", אמר קאן. פוליטיקאים שמרנים נמנעו מלהכיר בעוולות שנגרמו לקוריאנים תחת שלטון יפן בתקופת מלחמת העולם השנייה. הוא הוסיף כי יפן מעוניינת בהמשך שיפור היחסים עם קוריאה הדרומית, שצל הקולוניאליזם היפני הברוטלי בין השנים 1910-ל-1945 מעיב עליה לא פעם.

במהלך אותה תקופה הואשם הצבא היפני בכך שכפה על כ-200,000 נשים, בעיקר מקוריאה ומסין לשמש כשפחות מין לחייליו. בעבר נערכו בקוריאה הדרומית הפגנות נגד יפן והוגשו תביעות בגין סבלן של אותן נשים.

"אנו מקבלים את התנצלותו של ראש הממשלה קאן, והוא וממשלתו יתגברו על העבר המצער ויתפחו יחסים טובים יותר בין שתי המדינות בעתיק", אמר דובר משרד החוץ של קוריאה הדרומית. לדברי מזכיר הממשלה, נשיא קוריאה הדרומית לי מיונג-באק קיבל בברכה את ההצהרה בשיחת טלפון עם עמיתו היפני.

יפן היא הכלכלה הגדולה ביותר באסיה וקוריאה הדרומית היא הרביעית בגודלה. מלבד היחסים הכלכליים בין שתי המדינות, טוקיו וסיאול מפגינות גם חזית מאוחדת בנושא ההתחמושת הגרעינית של קוריאה הצפונית. יפן תומכת בעמדתה הנוקשה של קוריאה הדרומית לגבי פיונגיאנג לאחר הטבעתה של אוניית חיל הים של הדרום, שלטענת סיאול נגרמה מטיל של הצפון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully