וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "נמשיך בפיתוח הגרעין חרף הסנקציות"

סגן שר החוץ האירני הודיע לדיפלומטים גרמנים כי ארצו תמשיך בפיתוח הגרעין למרות הסנקציות החדשות שהטיל האיחוד האירופי. הוא הוסיף כי החלטת האיחוד היא "הרסנית"

הסנקציות החדשות שהטיל האיחוד האירופי על אירן לא ירתיעו אותה מלהתקדם להשגת טכנולוגיה גרעינית, כך צוטט הבוקר (שבת) סגן שר החוץ האירני עלי אחאני בסוכנות הידיעות האירנית. על פי הדיווח, בפגישותיו האחרונות עם דיפלומטים גרמנים, הזהיר אחאני כי "החלטת האיחוד להחרפת הסנקציות היא הרסנית", ושהיא הגיעה בזמן שבטהרן התלבטו האם להיענות להצעת האיחוד האירופי לצעוד בנתיב ההידברות.

עוד דווח כי אחאני הדגיש כי סנקציות האיחוד "לא ירתיעו בשום פנים ואופן את נחישות העם האירני ומנהיגיו מלהגיע להשגת יכולות גרעיניות לגיטימיות תחת פיקוח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית".

בעוד שאירן ממשיכה לטעון כי תוכנית הגרעין שהיא מפתחת נועדה לצרכים אזרחיים, מעצמות המערב חוששות שהרפובליקה האיסלמית מפתחת למעשה נשק גרעיני. בתחילת החודש עברה במועצת הביטחון של האו"ם החלטה, רביעית במספר, על החרפת הסנקציות על אירן. זמן קצר לאחר מכן, הציעה שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון להקפיא לאלתר את המשא ומתן בין אירן לאיחוד האירופי. ביום רביעי האחרון הטילה ארצות הברית סנקציות נפרדות על מסחר עם אירן, ולמחרת גם האיחוד האירופי עשה כן.

הסנקציות שהטיל האיחוד האירופי כוללות איסור בהשקעות חדשות באירן, על מתן סיוע טכנולוגי ובהעברת אמצעים טכנולוגיים לתעשיית הגז והנפט במדינה האיסלמית. האיחוד גם שם לעצמו למטרה את שוק התעבורה, הבנקאות וחברות הביטוח באירן והורה על הקפאת נכסים של משמרות המהפכה באירופה. במקביל, הסנקציות שהטיל האו"ם נוגעות אף הן לחברות הביטוח האירניות, לחברות הנפט וחברות ספנות הקשורות לתוכנית הפיתוח של טילים בליסטיים ארוכי טווח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully