וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה לארדואן: נמשיך לקדם סנקציות נגד אירן

נשיא ארצות הברית הבהיר בשיחת טלפון עם ראש ממשלת טורקיה, כי הקהילה הבינלאומית עדיין מודאגת מתוכנית הגרעין האירנית. לדבריו, פעולותיה האחרונות של טהרן "אינן בונות אמון"

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: גדי וינסטוק)

נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר הלילה (חמישי) לראש ממשלת טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן בשיחת טלפון כי וושינגטון תמשיך ללחוץ להטלתן של סנקציות על אירן. הנשיא האמריקאי אמר כי פעולותיה האחרונות של טהרן "לא בונות אמון". בהודעה מטעם הבית הלבן המפרטת את דברי הנשיא לארדואן נמסר כי "הנשיא הביע את העובדה שהקהילה הבינלאומית ממשיכה להיות מודאגת מתוכנית הגרעין של אירן".

אתמול שיבח נשיא ארצות הברית את חבילת הסנקציות נגד אירן שגיבשו החברות הקבועות במועצת הביטחון של האו"ם, וקרא לאירן "לעמוד בהתחייבויותיה הבינלאומיות" ולהפסיק את העשרת האורניום.

חברות מועצת הביטחון של האו"ם התכנסו במהלך ליל רביעי כדי לקבל לידיהן את טיוטת ההחלטה על הסנקציות נגד אירן. הטיוטה, שכוללת עשרה עמודים, זכתה להסכמתן של חמש החברות הקבועות במועצת הביטחון - ארה"ב, בריטניה, צרפת, סין ורוסיה - וכן להסכמה של גרמניה.

הטיוטה מכילה הצעה להרחבת אמברגו הנשק על אירן, הגבלות על ארגונים הקשורים למשמרות המהפכה, הרחבת צעדי ענישה נגד תעשיות שונות באירן, והגבלות על הבנקים האירניים. כמו כן, קוראת הטיוטה להקמת משטר פיקוח בינלאומי על תוכניות הגרעין והטילים של אירן.

ביום שני הודיעה אירן באופן רשמי על ההסכם שהושג עם טורקיה בנוגע להליך חילופי הדלק הגרעיני. לפי ההסכם, אירן תעביר לטורקיה 1,200 ק"ג אורניום המועשר ברמה נמוכה ותקבל בתמורה מוטות דלק לשימוש במתקן למחקר רפואי. יום קודם לכן הודיע שר החוץ הטורקי, אחמט דאווט אולו, כי "ההסכם הושג אחרי כמעט 18 שעות של דיונים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully