וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "האו"ם לעולם לא יאשר הסנקציות נגדנו"

ראש הסוכנות האירנית לאנרגיה אטומית התייחס לטיוטת הסנקציות של המערב נגד ארצו ואמר כי האיומים של המערב "מפוקפקים". הוא אף כינה את הטיוטה כ"ניסיון האחרון של המערב"

בכירי המשטר של אירן תקפו היום (רביעי) את כוונת המעצמות להטיל סנקציות על ארצם, בעקבות תוכנית הגרעין שלה. שר החוץ האירני מנושהר מותקי התייחס אחר הצהריים לטיוטת הסנקציות החדשה נגד ארצו וטען כי היא לעולם לא תאושר על ידי מועצת הביטחון של האו"ם.

בפגישת שרי החוץ מארגון המדינות המוסלמיות, אמר מותקי כי "אין שום סיכוי להסכם החדש. מספר חברים במועצת הביטחון המציאו מתכון חדש במטבח שלהם. נראה כי המנה החדשה שהם הכינו ניתנה לאורחים מאוחר מידי, ואלו כבר אכלו את ארוחת הצהריים שלהם. בואו לא ניקח את העניין ברצינות". מותקי הוסיף כי עסקת העשרת האורניום שנחתמה בתחילת השבוע בין אירן, ברזיל וטורקיה "תצא לפועל".

מוקדם יותר היום אמר ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית באירן עלי אכבר סלחי, כי איומי הסנקציות של המערב נגד ארצו "מפוקפקות", כך דיווחה סוכנות הידיעות איסנה. סלחי התייחס לטיוטת הסנקציות שגובשה על ידי ארה"ב והובאה לדיון במועצת הביטחון של האו"ם ואמר כי "זהו הניסיון האחרון של המערב".

יועצו של נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, מוכתבה סמרה חשמי, אמר כי לטיוטת הסנקציות של האו"ם נגד אירן אין כל לגיטימציה. לדבריו, "לטיוטה שנדונה במועצת הביטחון של האו"ם אין כלל לגיטימציה".

במהלך הלילה התכנסו חברות מועצת הביטחון של האו"ם כדי לקבל לידיהן את טיוטת ההחלטה על הסנקציות נגד אירן שגובשה על ידי ארה"ב. הטיוטה בת העשרה עמודים זכתה להסכמתן של ארה"ב, בריטניה, צרפת, גרמניה, סין ורוסיה.

הטיוטה מכילה הצעה להרחבת אמברגו הנשק, הגבלות על ארגונים הקשורים למשמרות המהפכה, הרחבת צעדי ענישה נגד תעשיות שונות באירן, והגבלות על הבנקים האירניים. כמו כן, קוראת הטיוטה להקמת משטר פיקוח בינלאומי על כלים החשודים כמכילים גורמים הקשורים לתוכניות הגרעין או הטילים האירניות.

לפני יומיים גיבשה אירן הסכם בנושא העשרת אורניום עם טורקיה וברזיל. לפי ההסכם שגיבשו המדינות, תסכים אירן להעביר 1,200 קילוגרמים של אורניום מועשר בדרגה נמוכה לשטחה של טורקיה ובתמורה תקבל מוטות דלק הדרושים להפעלת כור המחקר בטהרן.

עדכון ראשון: 12:43

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully