וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גייטס: אל קאעדה מנסה לעורר מלחמה גרעינית

שר ההגנה האמריקאי רוברט גייטס המבקר בהודו הזהיר כי ארגוני הטרור, שפועלים באזור תחת המטרייה של אל קאעדה, מנסים לגרום למלחמה גרעינית בין הודו לפקיסטן

רויטרס

שר ההגנה האמריקאי, רוברט גייטס, הזהיר היום (רביעי) כי ארגוני הטרור שפועלים תחת המטרייה של אל קאעדה מנסים לערער את היציבות בדרום אסיה ולהביא לפרוץ מלחמה בין הודו לבין פקיסטן, שעל פי הערכות מומחים עלולה להדרדר למלחמה גרעינית.

גייטס, שמבקר בהודו, ציין כי יש קשר בין אנשי הטליבן שפועלים בגבול אפגניסטן ופקיסטן לבין ארגון "לשקאר א-טייבה", שהיה אחראי למתקפת הטרור במומביי בסוף שנת 2008. לדבריו, שני הארגונים פועלים בחסות אל קאעדה. "מסוכן לסמן רק אחד מהארגונים האלה ולומר 'אם נביס את הקבוצה הזו, זה יפתור את הבעיה', כי הם למעשה התאגדות של פעילי טרור, שרוצים לערער את כל האזור הזה", אמר גייטס. "ניצחון עבור אחת הקבוצות, הוא ניצחון עבור כולן".

לאחר פגישה עם עמיתו ההודי בניו דלהי, הזהיר גייטס כי ארגוני הטרור מנסים לייצר עימות מחודש בין הודו לפקיסטן, או לגרום לחוסר יציבות בפקיסטן. הוא קרא לשתי המדינות הגרעיניות לשתף פעולה נגד הטרור.

גייטס שיבח את מנהיגי הודו ופקיסטן על האיפוק שהפגינו לאחר מתקפת הטרור במומביי, אולם הזהיר כי זה עלול שלא להספיק. "אני חושב שזה לא יהיה בלתי הגיוני להניח שהסבלנות ההודית תהייה מוגבלת במקרה של תקיפות עתידיות", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully