וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם מתקן הכליאה בגוואנטנמו ייסגר במועד?

שר המשפטים האמריקאי הודה כי "יהיה קשה מאוד" לסגור את מתקן הכליאה במפרץ גוואנטנמו במועד שנקבע על ידי ברק אובמה. 230 עצירים מוחזקים שם ללא משפט

שר המשפטים והתובע הכללי של ארצות הברית, אריק הולדר, אמר היום (שלישי) כי יהיה קשה מאוד לעמוד בתאריך היעד שקבע הנשיא ברק אובמה לסגירת מרכז הכליאה במפרץ גוואנטנמו שבקובה.

אובמה הכריז עם כניסתו לתפקיד כי המתקן ייסגר ב-22 בינואר 2010, אולם שר המשפטים שלו הטיל ספק בתוכנית. הולדר חזר על דברים שאמר שר ההגנה האמריקאי ריצ'ארד גייטס לפני כשבועיים וציין כי "זה יהיה קשה מאוד עבורנו לעמוד ביעד שקבע הנשיא", אך ציין כי למרות זאת ינסו במערכת המשפט לעמוד בתאריך.

סגירת מתקן הכליאה השנוי במחלוקת הייתה אחת ההבטחות שעמדו במוקד מסע הבחירות של אובמה לנשיאות ארה"ב בשנה שעברה. מיד עם כניסתו לתפקיד בינואר השנה הורה אובמה להתחיל להיערך לסגירת המתקן, בטענה שהוא פוגע בתדמיתה של ארה"ב בעולם. הכלא החל לפעול תחת ממשלו של ג'ורג' וו' בוש, בעקבות מתקפת הטרור של 11 בספטמבר 2001, והיה מוקד לביקורת מצד גורמים רבים בעולם, משום שוושינגטון החזיקה במתקן עצירים רבים מבלי שהוגש נגדם כתב אישום. קרוב ל-230 עצירים עדיין שוהים בכלא.

שר המשפטים הסביר, כי אנשיו עברו על התיקים של כל העצורים וכי מספר גדול מהם צפוי להיות מועבר אל מחוץ לגבולות ארצות הברית. מומחי משפט בודקים כעת אפשרות להעמיד לדין בבתי המשפט בארצות הברית מספר קטן מבין העצירים. הממשל קרוב כעת לבחירה של מתקן כליאה ברחבי המדינה בו יוחזקו העצירים עד למשפטם, מה שמעורר מחלוקת בין אנשי אובמה לבין הרפובליקאים בקונגרס, שמעוניינים להמשיך להחזיק עצירים במתקן בגוואנטנמו שיישפטו. "נראה לי שהמתקן בגוואנטנמו ייסגר ואני חושב שזה הדבר הנכון לעשות, בהתחשב בזה שהוא משמש ככלי גיוס עבור אלו שמעוניינים להרע לארצנו", אמר הולדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully