וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "אם תתקוף, ישראל תהפוך לגיהנום"

עידן דורנר ואופק עיני

20.5.2009 / 18:33

נשיא אירן הודיע על שיגור טיל קרקע-קרקע מתקדם המסוגל להגיע לטווח של 2,000 ק"מ. "הטיל שוגר בהצלחה ופגע במטרה"

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: איילת שולמן)

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד אמר היום (רביעי), כי ארצו שיגרה טיל קרקע-קרקע מתקדם מדגם סג'יל 2, המגיע לטווח של 2,000 ק"מ. לדברי אחמדינג'ד, הטיל שוגר בהצלחה ופגע בדיוק במטרה. אחמדינג'ד אמר את הדברים במהלך ביקור במחוז הצפוני סמנאן, משם שוגר הטיל. כך דיווחה סוכנות הידיעות האירנית הרשמית, אירנ"א. בכיר במשרד ההגנה האמריקאי אישר כי אירן אכן שיגרה טיל ואמר כי ככל הנראה, השיגור עבר בהצלחה.

"הטיל נהנה מטכנולוגיה מתקדמת, ונחת בדיוק במטרה אליה כוון קודם לכן", אמר אחמדיניג'ד והוסיף כי "אירן רשמה היום הישג כביר בתחום ייצור הטילים. סג'יל הינו טיל שמופעל בשני שלבים, כאשר לאחר שיגורו הוא חודר את האטמוספרה ולאחר מכן הוא ממשיך במסלולו עד שהוא נוחת בסופו של דבר בנקודה שנקבעה עבורו". הנשיא האירני הוסיף כי "הטיל מונע באמצעות דלק מוצק, מה שמאפשר לו יכולת תנועה מצויינת".

אחמדיניג'ד התייחס לישראל ואמר כי "ישנם רוצחים בישות הציונית שיוצאים היום בהצהרות שיותר גדולות מהגודל שלהם", והבהיר כי "העם האירני מחזיק ביכולת להפוך כל מקום ממנו תשוגר פצצה לעבר שטחי אירן לגיהנום, וזה עוד לפני שהפצצה תגיע ליעדה". אחמדינג'ד הוסיף כי "אנו מכריזים היום לעולם כי אף אחד מכם לא מחזיק ביכולת לאיים על העם האירני" וציין כי "אירן הגיעה היום לשיא חדש בפן הגרעיני, והדבר יכול להראות על רצון העם האירני".

הניסוי הראשון של הטיל, המוגדר כטיל בעל טווח בינוני, נערך בחודש דצמבר. בטווח הטיל נמצאים כל שטחי מדינת ישראל, בסיסי ארה"ב במפרץ הפרסי וכן יעדים שונים במזרח ומרכז אירופה. בחודש יולי דיווחה טהרן כי ערכה ניסויים בתשעה טילים לטווח ארוך ולטווח בינוני.

בשבוע שעבר דיווח בכיר אירני לעיתון הסעודי "אל-ווטן", כי משמרות המהפכה של אירן פרסו לפני מספר שבועות סוללות ניידות של טילי קרקע-אוויר וקרקע-ים בסמוך למיצרי הורמוז ובאזורים נוספים במפרץ הפרסי. זאת לאחר שאירן קיבלה דיווחים חשאיים לפיהם ישראל וארצות הברית מתכוונות לתקוף את המתקנים הגרעיניים באירן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully