וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמון הציג מתווה משלו: שוויון בנטל - סיסמת שווא

18.2.2013 / 10:35

מקורבה של יו"ר התנועה, ציפי לבני, אמר בפני קהל חרדים כי גיוסם לצה"ל אינו פרקטי: "זה לא יקרה, אני מכיר אתכם". לדבריו, חשוב יותר שהחרדים ישתלבו בשוק העבודה

צילום: נפתלי חרל"פ, עריכה: יאיר דניאל

מתווה רמון: בעוד ראש הממשלה בנימין נתניהו מתקשה לבנות קואליציה רחבה, כשבמוקד חילוקי הדעות ניצבת סוגיית הגיוס לצה"ל, הציג חיים רמון, מקורבה של יו"ר התנועה ציפי לבני, תכנית משלו, שאם אכן מקובלת על לבני - אין כל ספק שתתקבל באהדה בציבור החרדי. "צריך לדעת שבישראל אין שוויון בנטל, זו סיסמת שווא", אמר רמון בפני עשרות בחורים חרדים, במסגרת פורום "ליל שישי אקטואלי" שהתקיים ביום חמישי האחרון במלון לאונרדו בירושלים.

"ערבים לא מתגייסים לצבא על רקע לאום, בנות לא מתגייסות על רקע דתי ויש גם פציפיסטים שלא מתגייסים. חיילי הנח"ל (משרתים) שנתיים ובחורי ישיבות ההסדר שנה וחצי, כל הדיבור הזה הוא דיבור לא קיים", אמר. "למה אנחנו מתעצבנים על חרדים?", הסביר רמון לנוכחים, כי "מילא הם לא משרתים בצבא, אבל גם חיים על חשבוננו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קרא לחרדים לצאת לעבודה ולא דרש את גיוסם לצבא. רמון בכנס/מערכת וואלה!, צילום מסך

רמון אמר לקהל הנוכחים באולם כי אמנם לא ידרוש את גיוסם לצבא, אך יש לבטל את הקצבאות לאברכים. "מצד אחד, ההקצבה שלכם עלובה, אבל כשמדובר בהרבה אנשים זה המון כסף, והתהליך הזה חייב להיפסק. אתם כל הזמן גדלים. מהכסף שאנחנו נותנים לכם, שאותו נחסוך, אני אתן למי שמשרת שנה שלישית בצבא, וכך אותם בחורים ייצאו עם 150 אלף שקלים מהצבא", הסביר רמון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תכנית מהסוג שהציג רמון, צפויים החרדים לקבל באהדה רבה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי רמון, הדבר החשוב ביותר הוא שהחרדים ישתלבו בשוק העבודה. בכל הנוגע לשירות צבאי, אמר, הצבא לא רוצה את החרדים. "חלק גדול מבחורי הישיבות, צה"ל לא צריך ולא רוצה. מארבעה שנתונים שיש היום, יש אלף שמשרתים. וגם אם יש 2,000 זה מתוך 32-30 אלף. אני רוצה להפסיק עם הבלופים ועם השקרים, אנחנו יודעים שבסופו של יום הרוב המכריע של בחורי הישיבות לא משרת".

"לא יהיה חוק שיחייב את כולכם ללכת לצבא. זה לא יקרה, אני מכיר אתכם", המשיך רמון, "לא רק שזה לא יקרה, גם ההישגים של השנים האחרונות ייסוגו אחורה. קודם כל לכו לעבוד, ככה תשלבו יותר מאשר בצבא, יהיה טוב לכם וטוב לחברה. זה ישנה את המצב הכלכלי בישראל ואת המצב הכלכלי שלכם. זה הפיתרון האמיתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully