וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיאני החיידקים: מקלדות ושולחנות עבודה

רויטרס

2.5.2006 / 17:47

מחקר שערך מיקרוביולוג אמריקאי קובע שהמקלדת ושולחן העבודה הם מצע נוח לחיידקים, הרבה יותר ממושב השירותים

רובנו רואים בחדר השירותים כר נרחב לחיידקים ווירוסים, אבל למרבה ההפתעה, השולחן המשרדי מהווה בית לחיידקים ברמה גבוהה פי 400 ממושב השירותים. צ'רלס גרבה, מיקרוביולוג ומומחה למים מאוניברסיטת אריזונה, אומר שבכל הנוגע לחיידקים, רובנו נזהרים מהדברים הלא נכונים. "אף אחד לא מנקה את השולחן, עד שהחיידקים פשוט נדבקים אליו", אומר גרבה.

גרבה, שערך עשרות בדיקות בבתים פרטיים ובמקומות עבודה, אומר שעל שתי מקלדות מחשב יושבים הרבה יותר חיידקים מאשר על כפתור המעלית, כפתורי המיקרוגל או מתקן המים במשרד.

"מקלדות וטלפונים – בעיקר כאשר חולקים אותם עם משתמשים אחרים - הם בין המקומות עמוסי החיידקים בבית ובמשרד", אומר גרבה. "מקלדות הן שולחן האוכל של החיידקים. כשאנחנו הופכים אותן אנחנו נדהמים ממה שיוצא מהן. לעומת זאת, ידיות של דלתות לא מסוכנות כל כך".

חדר האמבטיה הביתי צופן בחובו כמה הפתעות. "לשירותים יש מוניטין גרוע, כך גם לידית הדלת בדרך החוצה. אבל כיורים בחדרי האמבטיה הם עניין אחר. שיעור החיידקים בהם גבוה, כי יש בהם כל מה שחיידקים אוהבים – הם רטובים ולחים. בבתים פרטיים אנחנו מוצאים בדרך כלל יותר חיידקי אי קולי בכיורים מאשר בשירותים".

במפתיע, גם הכנת אוכל היא דרך טובה לאסוף חיידקים, במיוחד כאשר מטפלים בבשר נא. "רוב האנשים לא מתארים לעצמם שהם צריכים לשטוף את ידיהם גם אחרי שהם מכינים אוכל. בעיה נוספת היא הכביסה. האמריקאים עברו לכביסה קצרה במים קרים כדי לחסוך חשמל ולמנוע קרעים בבגדים, אבל כך נשארים החיידקים והווירוסים על הבגדים. העלו את טמפרטורת הכביסה ל-60 מעלות".

מחקרו האחרון של גרבה עוסק במקצועות שבהם הסיכון להידבק גבוה במיוחד. שלא במפתיע, הוא מצא שהמורים הם החשופים ביותר לחיידקים ווירוסים. רואי חשבון, בנקאים ורופאים נוטים גם הם לסבול ממשרדים מלאי חיידקים. דווקא משרדיהם של עורכי דין נמצאים בסוף הרשימה.

ממצאיו של גרבה חשובים במיוחד לאור החשש הגובר ממגיפה של [[שפעת העופות]]. כיום הוירוס עובר בעיקר בין עופות, אך מומחים טוענים כי לנגיף יש את הפוטנציאל הגדול ביותר לגרום למגיפה בקרב בני אדם. אם היא תתחיל להתפשט, היגיינה בסיסית תהיה חשובה במיוחד כדי למנוע הדבקה.

"אנחנו לא רוצים שאנשים יהפכו לפרנואידים" אומר גרבה, "אפשר להוריד את הסיכון להידבק בשפעת או בצינון בכמה פעולות פשוטות. אנחנו תמיד מהמרים עם חיידקים, אנחנו פשוט צריכים לוודא שהסיכויים הם לטובתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully