וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקדים בארה"ב: אישה מוכה קיבלה מקלט מדיני

הגוף העליון לערעורים בנושאי הגירה אישר לתושבת גואטמלה שעברה התעללות מצד בעלה, לזכות במעמד של פליטה. לאחרונה השתנה מעמדן של נשים שחוו אלימות בארצות מוצאן ומבקשות להגר למדינה

אילוסטרציה של אישה יושבת. ShutterStock
המאבק המשפטי של סיפואנטס החל עוד ב-2005/ShutterStock

פסיקה תקדימית: הגוף המשפטי הגבוה ביותר בארצות הברית שעוסק בהגירה קבע כי נשים שנפגעו מאלימות בתוך המשפחה יוכלו לקבל מקלט במדינה. ההחלטה התקבלה ביום שלישי האחרון, כשהגוף לערעורים בנושאי הגירה אישר לאמינטה סיפואנטס, אישה שעברה התעללות עלי ידי בעלה בגואטמלה, לקבל מעמד של פליטה. המאבק המשפטי החל עוד ב-2005, כשסיפואנטס ברחה מגואטמלה והגיעה לשטח ארה"ב, אחרי שהשלטונות במדינה המרכז-אמריקנית לא עצרו את בעלה, שהכה אותה ואנס אותה.

הניו יורק טיימס דיווח כי פסק הדין התקדימי הגיע בעקבות שינוי שנקט ממשלו של הנשיא ברק אובמה. במסגרת שינוי המדיניות, נחשבת סיפואנטס כחלק מקבוצה נרדפת, שלה מגיעה הזכות לקבל מקלט במדינה. עד כה, על נשים שעברו התעללות לא חל חוק הפליטים, וכל המקרים נבדקו כמקרים פרטניים.

מאז 1995, כשגורמים פדרליים ניסו להגדיר נהלים עבור בתי המשפט להגירה במקרים של התעללות בנשים, הנושא נבחן על ידי ארבעה תובעים כלליים שונים, גרם להתנצחויות רבות בין עורכי דין ונבחן כמה פעמים על ידי בתי המשפט השונים. עם פרסום ההחלטה החריגה קבע בית המשפט תקדים ברור עבור השופטים.

עוד ידיעות מהעולם
פוטין איים: אם ארצה - אכבוש את קייב תוך שבועיים
עדות ממחבל דאעש שנלכד: "רק אמרו לי ללחוץ על כפתור"
המחוקק האנטישמי משחזר התקיפה: "הגיח כמו עטלף"

(עדכון ראשון: 23:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully