וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה הזדעזע מרצח העיתונאי: "דאעש - סרטן"

21.8.2014 / 0:38

לאחר שה-FBI אישר כי הסרטון שבו ערף לוחם "המדינה האיסלאמית" את ראשו של האזרח האמריקני ג'יימס פולי אותנטי, אמר נשיא ארה"ב: "נמשיך לעשות מה שיידרש כדי להגן על אזרחינו"

נשיא ארה"ב ברק אובמה – הבית הלבן, אוגוסט 2014. AP
אובמה, אתמול/AP

נשיא ארצות הברית ברק אובמה גינה אמש (רביעי) את ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) והביע זעזוע מכך שלוחמיו הוציאו להורג את העיתונאי האמריקני ג'יימס פולי. כמו כן, התחייב אובמה כי ארצו תעשה כל שיידרש כדי להגן על אזרחיה. אובמה כינה את ארגון דאעש "סרטן", ואמר כי מדובר במעשה אלימות "שזעזע את המצפון של העולם כולו".

אובמה ציין כי אנשי הארגון רצחו אזרחים חפים מפשע, עינו אנסו ושיעבדו נשים וילדים ושמו להם מטרה לפגוע במוסלמים, בנוצרים ובבני מיעוטים דתיים. "דאעש אינה מייצג שום דת. הקורבנות שלהם ברובם מוסלמים, ושום דת אינה מחנכת את אנשיה לטבוח בחפים מפשע. שום אל לא היה תומך במה שהם עשו אתמול ובמה שהם עושים בכל יום", אמר אובמה בהצהרה לעיתונאים. הוא עוד סיפר כי התקשר למשפחתו של העיתונאי על מנת להביע את תנחומיו.

מדוע סרטון ההוצאה להורג פורסם דווקא עכשיו? פרשנות
.
מוקדם יותר מסר ה-FBI כי הוא סבור שהסרטון שפרסמה דאעש, שבו מתועדת עריפת ראשו של פולי, אמיתי – כך דיווח האתר "GlobalPost" שבו עבד פולי.

המשבר בעיראק - כותרות אחרונות:
כשכוחות צה"ל יילחמו בדאעש
האם "המדינה האיסלאמית" מאיימת גם על ישראל?
"המדינה האיסלאמית" לאמריקנים: "נטביע אתכם בדם"

העיתונאי האמריקני ג'יימס פולי מוצא להורג בידי דאעש. יוטיוב, צילום מסך
העיתונאי האמריקני ג'יימס פולי לפני הוצאתו הורג/צילום מסך, יוטיוב

אמש התבטאה דיאן פולי, אמו של העיתונאי, ברשת BBC. "מעולם לא היינו גאים יותר בבננו ג'ים. הוא הקריב את חייו בניסיון לחשוף לעולם את הסבל של העם הסורי.", אמרה האם. "אנחנו מפצירים בחוטפים לחוס על חייהם של בני הערובה הנוספים. כמו ג'ים, גם הם חפים מפשע. אין להם שליטה על המדיניות האמריקנית בעיראק, בסוריה או בכל מקום אחר בעולם".

מלחמה ברשת: האם צריך לאפשר שיתוף תמונות זוועה?

ארגון דאעש פרסם אמש את הסרטון המחריד המתעד את הוצאתו להורג של העיתונאי, שנעלם בסוריה ב-2012. אדם רעול פנים ערף את ראשו במיקום לא ידוע. לפני שנרצח, אמר פולי למצלמה כי "על האמריקנים להתקומם נגד מנהיגיהם" וקרא לאחיו, טייס בחיל האוויר האמריקני, לסרב פקודה ולא להפציץ את המורדים הסונים בעיראק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
העיתונאי האמריקני ג?יימס פולי - חאלב, יולי 2012.. Nicole Tung, אתר רשמי
ג'יימס פולי בחאלב, בחודש יולי 2012/אתר רשמי, Nicole Tung

בסרטון נראה שבוי נוסף, שזוהה כעיתונאי סטיבן ג'ואל סוטלוף. החוטף, בעל מבטא בריטי, איים כי יוציא להורג גם את סוטלוף, אם ארצות הברית לא תעצור את המתקפה הצבאית נגד דאעש בעיראק. "חיל האוויר שלכם תוקף בעיראק באופן יום-יומי. ההפצצות שלכם גרמו לנפגעים מוסלמים רבים. אתם כבר לא לוחמים במתקוממים. אנחנו צבא איסלאמי ומדינה שהיא כעת מקובלת על מספר גדול של מוסלמים בכל רחבי העולם", אמר פעיל דאעש בסרטון.

פולי היה האמריקני הראשון שהוצא להורג בידי ארגון הטרור הסוני, שהצליח בתקופה האחרונה לכבוש שטחים מעיראק ולבסס חליפות החולשת על אזור נרחב, המתפרש מסוריה וכמעט עד גבול איראן. הוא היה עיתונאי עצמאי, שפרסם כתבות בעיתונים ובסוכנויות ידיעות בארצות הברית. הוא עסק בעיקר במזרח התיכון וסיקר את "האביב הערבי" ברבות ממדינות האזור. ב-2011 הוא נעצר על ידי שלטונו של מועמר קדאפי בלוב ושהה כחודשיים בשבי, עד ששוחרר עם נפילת המשטר. בהמשך עבר לסקר את המלחמה בסוריה והתעקש להגיע עד לקו החזית. בין השאר, הוא דיווח מתוך העיר חלב בעת שהייתה נתונה להפצצות כבדות של משטר אסד.

גורם אמריקני אמר אמש כי מחלקת המדינה האמריקנית ביקשה לשלוח 300 חיילים נוספים לעיראק. לדברי הגורם, הבקשה עדיין לא אושרה. עד כה שלח צבא ארצות הברית יותר מ-800 חיילים לעיראק כדי לסייע בלחימה נגד דאעש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully