וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה אנטי-ישראלית בארה"ב: "נחסום את אניית צים"

ארגונים פרו-פלסטיניים בארצות הברית ובקנדה מתכננים למנוע מספינה ישראלית לעגון הערב בחוף המערבי ולפרוק סחורה. "לעשות לאפרטהייד הישראלי מה שעשו לאפרטהייד בדרום אפריקה"

קמפיין לחסימת ספינת "צים" בארצות הברית. פייסבוק, צילום מסך
"הסחר של 'צים' מממן את הכיבוש". כרזה לקראת ההפגנה הערב/צילום מסך, פייסבוק

פעילים פרו-פלסטינים בארצות הברית ובקנדה מתכננים סדרת פעולות שיחלו הערב (שבת), במטרה למנוע מספינת סחר ישראלית לעגון ולפרוק סחורה. הספינה, של חברת "צים", צפויה להגיע בשעה 15:00 (שעון מקומי) לחופה המערבי של ארצות הברית, לאחר שעוכבה הגעתה בכמה שעות על רקע המחאה.

הפגנות המונים ברחבי העולם: "להסיר את המצור מעזה"

מאחורי היוזמה עומדים בין היתר איגודים דרום אפריקניים, הקוראים "לעשות לאפרטהייד הישראלי מה שעשו לאפרטהייד בדרום אפריקה". בפרסום היוזמה, שזכתה לשם "Block the Boat" ("חסמו את הספינה"), נכתב: "הפועלים הפלסטינים קוראים לעובדים בכל העולם לסרב להתעסק עם סחורה ישראלית".

עוד בוואלה! חדשות:
10 מיליון תושבים, מאות מיליונים מנפט: כך נראית מדינת דאעש
בכיר חמאס: לא נדחה הדיון על נמל ושדה תעופה
חסיד אומות העולם ויתר על התואר עקב המלחמה בדרום

ספינת "צים". AP
"אנחנו בטוחים שהעובדים יכבדו את בקשתנו". ספינת "צים"/AP

הפגנת המחאה שצפויה להיערך הערב תתקיים באוקלנד, קליפורניה, כשלאחר מכן אמורות להתקיים עצרות נוספות בסיאטל ובוונקובר במהלך השבועות הקרובים. מדובר בחלק מקמפיין חרם, הימנעות מהשקעות ועיצומים (BDS) שהחל בשנת 2005, במטרה להפעיל לחץ בינלאומי על ישראל "לסיים את הטיהור האתני של פלסטינים", לטענת המארגנים.

"הסחר הבינלאומי של 'צים' כיום מממן את כיבוש פלסטין", טענו הפעילים בהצהרה שפרסמו. הם הסבירו כי יגיעו לנמל אוקלנד, שם "יקראו לעובדים לכבד את הבקשה ולעמוד לצד העם הפלסטיני". דוברת האיגוד של עובדי הנמל, ג'ניפר סרג'נט, מסרה לרשת אל ג'זירה כי הוא אינו מעורב ביוזמה.

בשנת 2010, איגוד הסוורים והמחסנאים הבינלאומי (ILWU) שיתף פעולה עם יוזמה דומה, וחבריו סירבו לפרוק סחורה מספינה של "צים". גם בשנות ה-80 תמף הארגון ביוזמות דומות, כשסירב לפרוק סחורה שהגיעה מדרום אפריקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הפגנה פרו-פלסטינית ואנטי-ישראלית בקייפטאון, דרום אפריקה. 9 באוגוסט 2014. רויטרס
הפגנה פרו-פלסטינית בקייפ טאון, לפני כשבוע/רויטרס

"אנו בטוחים שבהתאם למסורת הארוכה שלהם של מחאה פוליטית, הם יכבדו את בקשתנו ולא יעבדו עם הספינה הישראלית", אמר מוחמד שחק, דובר ארגון "Critical Resistance", המעורב ביוזמה.

שחק הוסיף כי הפעילים יכולים להתאסף בסמוך לספינה, על מנת "ליצור סיכון בטיחותי" שימנע מהפועלים לבצע את עבודתם. "מחובתנו להבטיח שהפעולה תהיה מוצלחת, כך שהם לא יצטרכו לבחור", הסביר.

היוזמה זכתה לביקורת ברשתות החברתיות, כשמשתמשים מסוימים טענו כי ישראל כלל לא נכללת במסלול השיט של הספינה, ואף כי הפעולה הקודמת של הקבוצה, בשנת 2010, כללה "חסימה של ספינה סינית", ולא ישראלית כפי שטענו.

לדברי המארגנים, גם לאחר המלחמה האחרונה, "ההתנגדות בעזה קיימת ומשגשגת, למרות ניסיונותיה של ישראל להחריב אותה. עלינו לזכור שההתנגדות הפלסטינית לא החלה עם ההפצצה האחרונה של ישראל, אלא נמשכה מאז 1948, כשהוקמה ישראל. היא לא תפסיק עד שהאפרטהייד הישראלי ייפול".

בין התומכים ביוזמה ארגונים פרו-פלסטיניים רבים בארצות הברית, דרום אפריקה ומדינות נוספות. ליוזמה הצטרפו גם ארגונים יהודיים אנטי-ציוניים והבלשן וההוגה האמריקני נועם חומסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully