וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק: "אנשי דאעש הוציאו להורג כ-500 יזידים"

10.8.2014 / 14:27

בגדאד הודיעה שקיבלה עדויות וראיות לפיהן אנשי "המדינה האיסלאמית" קברו את הקורבנות בקבר אחים. "עוד 300 נשים נחטפו כדי לשמש שפחות". ארה"ב ובריטניה הצניחו סיוע לנצורים

צילום: רויטרס, עריכה: ניב פוקס, יותם בן-דוד

ממשלת עיראק הודיעה כי ארגון "המדינה האיסאלמית" (דאעש) הרג לפחות 500 יזידים והשליך את גופותיהם לקבר אחים. מוחמד אל-סודאני מהמשרד לזכויות האדם אמר בצהריים (ראשון) כי המורדים הסונים קברו בחיים חלק מהקורבנות, בהם ילדים ונשים. לדבריו, 300 נשים נחטפו כדי לשמש שפחות.

"יש בידינו הוכחות ממשיות שקיבלנו מידי היזידים המכותרים בהר סינג'אר", אמר אל-סודאני. "קיבלנו עדויות מזירת הפשע שמראות כי אנשי 'המדינה האיסלאמית' הוציאו להורג לפחות 500 מהיזידים".

היום בצהריים פקע האולטימטום שהציבו המורדים הסונים לכ-300 משפחות יזידיות, שקיבלו הוראה להתאסלם. לא ברור אם קורבנות ההוצאה להורג נמנים על קבוצת החטופים, או על קבוצה אחרת. גורמים בבגדאד אמרו כי לפחות 20 אלף מהנצורים הצליחו להימלט לסוריה, והגיעו בחזרה לעיראק בליווי לוחמים כורדים.

המשבר בעיראק - כותרות אחרונות
מיהם היזידים - הכת הסודית שנרדפת בצפון עיראק?
ארה"ב השמידה סוללות ארטילריה של דאעש. צפו בתיעוד
המורדים חטפו מאות נשים בעיראק: ”ייאנסו או יימכרו"

חיילים אמריקנים מכינים משלוחי מים לבני המיעוט היזידי הנצורים בצפון עיראק – אוגוסט 2014. רויטרס
חיילים אמריקנים מכינים משלוחי מים להצנחה ליזידים הלכודים/רויטרס

כ-50 אלף בני הדת היזידית נמלטו לפסגת הר סינג'אר בצפון עיראק, באזור שכבשו לאחרונה לוחמי "המדינה האיסלאמית". המורדים ממתינים להם למרגלות ההר ומאיימים לרצוח את בני הדת שירדו מההר.

האמונה היזידית נוסדה במאה ה-11 על ידי שייח' מהשושלת האומיית, שושלת החליפים הראשונה באימפריה המוסלמית. היא שואבת את מרכיביה מכמה מסורות שונות. זו כת קטנה ביותר, המונה כ-700 אלף נפשות בעולם. 600 אלף מתוכם חיים בצפון עיראק. במשך מאות השנים היו היזידים נרדפים בגלל המחשבה המוטעית שהם סוגדים לשטן.

בסוף השבוע, הודיע נשיא ארה"ב ברק אובמה כי אין באפשרותו לחזות מתי יסתיימו ההפצצות נגד יעדי "המדינה האיסלאמית" בעיראק. אובמה דיבר עם כתבים לפני צאתו לחופשה של שבועיים במסצ'וסטס. ההפצצות החלו ביום שישי, וזו הפעם הראשונה שמטוסים אמריקנים תקפו יעדים בעיראק מאז הנסיגה ב-2011. בתוך כך, מטוסים אמריקנים הצניחו סיוע הומניטרי לתושבי האזור, בעיקר מים ומזון, במטרה למנוע "רצח עם אפשרי", כלשון הנשיא אובמה. הבוקר הוצנח לראשונה סיוע גם מטעם בריטניה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
נשיא ארה"ב ברק אובמה משחק גולף במרתה'ס ויניארד. קייפ קוד, מסצ'וסטס - 9 באוגוסט 2014. AP
יצא לחופשה של שבועיים. אובמה משחק גולף במרתה'ס ויניארד, אתמול/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully