וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: מספר הפליטים העולמי חצה את ה-50 מיליון

הסכסוכים בסוריה, עיראק ואוקראינה מגדילים את מספר הפליטים העולמי - שהוא הגבוה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה. סוכנות הפליטים של האו"ם: "הקהילייה הבינלאומית נכשלה"

אזרחים נמלטים ממוסול בליווי כוחות ביטחון כורדיים, לאחר השתלטות המדינה האיסלאמית בעיראק ובסוריה. AP
תושבי מוסול שבעיראק נמלטים מבתיהם לאחר מתקפת אנשי ג'יהאד/AP

למעלה מ-50 מיליון בני אדם, כמחצית מהם ילדים, נאלצו לעזוב את בתיהם בשנה שעברה כתוצאה ממלחמה או רדיפה והפכו לפליטים - כך עולה מהדוח השנתי של סוכנות הפליטים של האו"ם. מדובר במספר הגבוה ביותר מאז סיום מלחמת העולם השנייה. על פי הדוח, העלייה הדרמטית במספר הפליטים היא תוצאה של המלחמות בסוריה, דרום סודאן והרפובליקה המרכז-אפריקנית.

לנתון הכולל של 51.2 מיליון פליטים התווספו שישה מיליון נוספים בשנה החולפת. מספר זה כולל 16.7 מיליון פליטים שנאלצו לברוח ממדינתם, 33.3 מיליון פליטים בתוך מדינתם ו-1.2 מיליון מבקשי מקלט שבקשותיהן עדיין נידונות.

עוד בוואלה! חדשות
דיווח פלסטיני: נער בן 13 נהרג מירי צה"ל ליד חברון
דרמה בכביש: מרדף משטרתי נגמר בלידה במושב האחורי
אחרי החטיפה: התרחיש שאיש בישראל לא רוצה לראות

הפצצה של צבא אסד בדמשק, סוריה, 26 בדצמבר 2013. רויטרס
מרבית הפליטים החדשים - מסוריה. ילדים רצים ברחובות דמשק בין ההריסות לאחר עוד הפצצה של צבא אסד/רויטרס

מרבית הפליטים החדשים הם סורים שברחו ממלחמת האזרחים העקובה מדם במולדתם. לדברי סוכנות הפליטים של האו"ם, כמעט שלושה מיליון סורים נמלטו למדינות השכנות – לבנון, טורקיה, עיראק וירדן. כ-6.5 מיליון סורים הפכו פליטים בתוך מדינתם.

"אנחנו מתמודדים עם זינוק חריף בעקירת אנשים מבתיהם", הודה נציב הפליטים של האו"ם, אנטוניו גוטרס, בתדרוך לכתבים, וציין כי הסכסוכים שפרצו השנה ברפובליקה המרכז אפריקנית, אוקריאנה ועיראק יגרמו לעוד משפחות להימלט מבתיהם.

"אנחנו עדים לעלויות העצומות של מלחמות, של כישלון לפתור או למנוע סכסוכים. אנחנו רואים את מועצת הביטחון של האו"ם משותקת ברבים מהמשברים מסביב לעולם".

  • עוד באותו נושא:
  • פליטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully