וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "הייתי מאשר שוב עסקת שבויים עם טליבאן"

בריאיון לרשת NBC בנורמנדי, הדף נשיא ארה"ב את הביקורת בנוגע לפרשת שחרורו של החייל בו ברגדאל. על פוטין: "היחסים ישתפרו אם רוסיה תפעל לפי עקרונות בינלאומיים בסיסיים"

הורי החייל האמריקני ששוחרר בעסקת חילופי שבוי משבי בן 5 שנים באפגניסטן עם אובמה. רויטרס
"נעשה הכל כדי להחזיר את חיילינו הביתה". אובמה עם הוריו של החייל המשוחרר/רויטרס

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הדף אתמול (שישי) את הביקורת שהוטחה על ממשלו בשל עסקת חילופי השבויים לשחרורו של סמל בו ברגדאל, במסגרתה שוחררו חמישה בכירי טליבאן מכלא גואנטנמו, ואמר כי היה מאשר עסקה דומה שוב. זאת למרות טענות על נסיבות היעלמותו של החייל וביקורת על כך שהעסקה לא הועברה לאישור בית הנבחרים.

אובמה אמר את הדברים בריאיון לתכנית "Nightly News" של רשת NBC האמריקנית מנורמנדי, צרפת, שם שוהה אובמה יחד עם מנהיגים נוספים, לרגל יום השנה ה-70 לפלישת בעלות הברית לצרפת הכבושה על ידי גרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה. "כשמישהו לובש את מדי מדינתנו, נמצא במלחמה ונשבה, אנחנו נעשה הכל כדי להחזירו הביתה", הסביר אובמה.

עוד בוואלה! חדשות:
ספרד: השרים אישרו הענקת אזרחות לצאצאי המגורשים
פוטין נפגש עם נשיא אוקראינה: "דנו בסיום שפיכות הדמים"
70 שנה לפלישה לנורמנדי: "יום ששינה את העולם"

צפו בריאיון ברשת NBC:

בהתייחסות הפומבית הראשונה של הנשיא לעסקת חילופי השבויים, הבהיר אובמה: "היינו חייבים לפעול במהירות, במצב רגיש שלא יכולנו לחשוף". לדבריו, "חשוב שנזכור כי תהליך המעבר לקראת סיום המלחמה באפגניסטן הולך לכלול, לעתים, שחרור אנשים שאולי אנחנו לא בוטחים בהם, אך אנחנו לא יכולים להרשיע. חילופי שבויים לא עושים עם חברים, אלא עם אויבים".

"הייתי עושה זאת שוב, ואני אמשיך לעשות מה שצריך לעשות כשיש הזדמנות, אם חייל שלנו נמצא בשבי", אמר. מאז שחרורו, נשמעו טענות, בין היתר מצד החיילים שלחמו לצד ברגדאל באפגניסטן, לפיהן הוא ערק לפני לכידתו על ידי טליבאן בחודש יוני 2009.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נפגש לראשונה עם ראש ממשלת אוקראינה הנבחר פטרו פורושנקו בצרפת. רויטרס
"לא היינו מצליחים להביא את איראן לשולחן המו"מ בלי רוסיה". ולדימיר פוטין ונשיא אוקראינה פטרו פורושנקו בנורמנדי, אתמול/רויטרס

במהלך הריאיון, התייחס אובמה גם לנזק שנגרם מהדלפותיו של עובד הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי אדוארד סנודן. "להדלפות שראינו הייתה השפעה משמעותית על מבצעי הביון שלנו ברחבי העולם, והשפעה חמורה על כמה ממערכות היחסים הדיפלומטיות שלנו", אמר.

הנשיא הוסיף כי היכולת של חברות פרטיות, ולא רק של ממשלות, לאסוף נתונים הפכה ל"ענקית". לדבריו, "שירותי המודיעין שלנו פועלים בצורה הרבה יותר מוגבלת ממה שרואים בסרטים, או אפילו ממה שתיארו עיתונאים וכתבים רבים בתקופה שאחרי סנודן".

בין המנהיגים שהגיעו לטקס החגיגי לציון פלישת בעלות הברית לנורמנדי, היה גם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. בכך נפגשו אובמה ופוטין לראשונה מאז סיפוח חצי האי קרים מידי אוקראינה. אובמה הביע תקווה כי היחסים בין המדינות ישתפרו "אם רוסיה תתחיל לפעול בהתאם לעקרונות בינלאומיים בסיסיים".

"יש תחומים שבהם יש שיתוף פעולה מעולה בין ארצות הברית ורוסיה", אמר אובמה, "לא היינו מצליחים להוציא לפועל חלק מהעבודה שעשינו על מנת להביא את איראן לשולחן המשא ומתן ללא שיתוף הפעולה מצד רוסיה".

כשנשאל על אפשרות של מבצע רחב היקף נוסף, כדוגמת הפלישה לנורמנדי, ציין אובמה כי חשוב לבצע את "העבודה הקשה של דיפלומטיה", אולם הדגיש כי במקרה הצורך, הצבא האמריקני יוכל לבצע מתקפה שכזו.

"הרבה דברים נוראיים קורים ברחבי העולם", אמר הנשיא, "אבל אין לי ספק שאם החירות והחופש שלנו או של בעלות בריתנו היו בסיכון, הצבא יעשה עבודה טובה כמו החיילים שהשתתפו בנחיתה כאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully