וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלסקה: אישה התחזתה למתה - וניצלה מתקיפת דובה

30.5.2014 / 22:23

הדבר האחרון שציפתה לפגוש ג'סיקה גמבואה בת ה-25 כשיצאה לריצה היה דובה. היא פעלה לפי סיפורים שזכרה מילדותה וכך ניצלו חייה. "לא מאמינה שזה קרה, חשתי שהכו אותי עד מוות"

דוב חום. אילוסטרציה, ShutterStock
הדוב השליך אותה לקרקע והחל להכות בה עם טלפיו. דוב חום/ShutterStock, אילוסטרציה

בילדותה שמעה ג'סיקה גמבואה בת ה-25 מסקרמנטו שבקליפורניה סיפורים רבים על דובים ועל כך שיש "לעשות את עצמך מת" בעת תקיפת דוב. בשבוע שעבר היא העמידה למבחן קריטי את האזהרות, כשנתקלה בדובה חומה בשטח בסיס צבאי באלסקה. גמבואה הייתה באמצע ריצה בשטח פתוח במחנה הצבאי אלמנדורף-ריצ'רדסון סמוך לעיר אנקורג', שם משרת בעלה. היא הופתעה לפגוש בדרך בדובה ובשני גורים. הדובה הלמה בגמבואה, ולאחר שנפלה על הרצפה הרימה אותה והשליכה אותה בחזרה לקרקע. לאחר מכן, החלה להכות בה עם טלפיה.

עוד ידיעות שאסור לפספס:
ארה"ב: "רצחתי את הוריי כי הם לקחו לי את האייפוד"
הודו: כרטיסן שיכור חשוד שדחף נוסעת רכבת למותה
מדענים אמריקנים: "בקרוב ניצור קשר עם חייזרים"

לכל אורך המתקפה שכבה גמבואה בתנוחה עוברית ושתקה, פעולה שככל הנראה הצילה את חייה. כשהדובה עזבה היא המשיכה לשכב. היא סיפרה כי ראשה וצווארה כאבו לה, והדם זרם בכל מקום. אחרי שנחה מעט היא החלה ללכת לכיוון הכביש בתקווה שמישהו יעבור שם, ופגשה בחובש קרבי.

"אני לא יכולה להאמין שזה באמת קרה", סיפרה השבוע ממיטתה בבית החולים, בראיון עמה שפרסם הצבא. "זה עדיין לא נראה אמיתי, רק העובדה שנשארתי בחיים – זה לא מציאותי. הרגשתי כאילו הכו אותי כמעט עד מוות". החובש שטיפל בה לאחר שהותקפה סיפר שהדובה הותירה אותה עם חתכים בצוואר, בידיים וברגליים, עם קרע באוזן ושברים בצוואר.

לדברי מארק סלדג', קצין בכיר בבסיס, גמבואה הגיבה בצורה נכונה. "הדובה דאגה לגורים, ובהתנהגות שלה היא הראתה שהיא לא מהווה איום", אמר. סלדג' סיפר שהוא זוכר רק מקרה נוסף אחד של תקיפה דומה בבסיס ב-2010. קבוצה של ילדים שפגשה דוב נשכבה על הרצפה וכולם התחזו למתים. הדוב התקרב לאחד הילדים והחל לכרסם את הרגל שלו. הוא ברח מהמקום רק כשאחת הילדות קמה וצעקה עליו. "במקרה הזה זאת הייתה טעות להתחזות למתים", אמר, "מפני שהדוב לא תקף לפני שהילדים נשכבו על הקרקע".

  • עוד באותו נושא:
  • דוב
  • אלסקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully