וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

141 עמודי השנאה שהובילו למסע הרצח בקליפורניה

בנוסף לסרטון שהעלה ליוטיוב, אליוט רודג'ר פרסם מניפסט מפורט שמנמק את החלטתו לנקום במין האנושי. המשטרה קיבלה התרעות על מצבו הנפשי וביקרה בביתו. פורסם תיעוד מהירי

צילום: רויטרס, יוטיוב; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

פרטים נוספים נחשפים הבוקר (ראשון) על הטבח שאירע בסוף השבוע בסנטה ברברה שבקליפורניה. אליוט רודג'ר בן ה-22, בנו של במאי קולנוע מהוליווד, דקר למוות שלושה גברים בדירתו, ירה בשתי נשים בבית אחווה, והרג אישה נוספת בירי חולף ממכוניתו. לאחר מכן התנגש בקיר והתאבד בירייה לראשו.

רודג'ר, סטודנט בקולג' סנטה ברברה, התגורר בשכונת איסלה ויסטה, שבה ביצע את הטבח בלילה שבין שישי לשבת. אביו, פיטר רודג'ר, היה עוזר הבמאי באחד מסרטי "משחקי הרעב". הוא פעל לבדו, ולפני שיצא למסע ההרג המטורף, פרסם סרטון מצמרר ביוטיוב, שבו תיאר את מזימתו להתנקם במין האנושי, ובפרט ב"נשים הבלונדיניות". הוא גם חיבר מסמך של 141 עמודים, שבו תיאר במלים קשות את ילדותו ואת המניעים שהובילו אותו לגבש את שנאתו לחברה.

לקריאה נוספת
”ארצח בלונדיניות מפונקות”: הווידוי של היורה מקליפורניה
מדוע אובמה נכשל בניסיון להגביל כלי נשק אחרי הטבח בקונטיקט? פרשנות

מסע הטבח של אליוט רודג'ר ברחבי איסלה ויסטה, סנטה ברברה - קליפורניה, 24 במאי 2014. רויטרס
חלון מנופץ במעדנייה שלעברה ירה רודג'ר בתום מסע הרצח/רויטרס

הוא רצח בסך הכל שישה צעירים. ראשית, דקר למוות שלושה גברים בביתו, שזהותם לא פורסמה ולא ברור כיצד הגיעו לדירתו. לאחר מכן, המשיך במכונית ב-מ-וו בנסיעה ברחבי השכונה, וכשהגיע לפתח בית האחווה "אלפא פיי" רצח ביריות שתי סטודנטיות - קייטי קופר, בת 22, וורוניקה וייס, בת 19. צעירה נוספת נפצעה קשה מהירי. רודג'ר המשיך בנסיעה למעדניה סמוכה, שם ירה למוות בצעיר בן 20, כריסטופר מרטינז.

רודג'ר המשיך בנסיעה ובירי לכל עבר, ופצע עוד כמה עוברי אורח. הוא ניהל חילופי אש עם שני כבאים ושלושה שוטרים, דרס שני רוכבי אופניים ולבסוף התנגש בקיר. בסך הכל, הוא פצע 13 בני אדם, כולם אזרחים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

תיעוד הירי בזירה האחרונה:

ריצ'רד מרטינז, אביו של הקורבן כריסטופר מרטינז, האשים את איגוד הרובאים הלאומי - NRA - באחריות לרצח. "כריס היה ילד נהדר. תשאלו את כל מי שהכיר אותו. למה הוא מת? הוא מת בגלל פוליטיקאים פחדנים ולא-אחראיים ובגלל ה-NRA", אמר אתמול. "הם מדברים על זכויות לאחזקת רובים, אבל מה עם זכותו של כריס לחיות? מתי הטירוף הזה ייפסק? מתי יהיו די אנשים שיגידו 'להפסיק את הטירוף'?".

המשטרה טוענת כי רודג'ר היה "לוקה בנפשו", ואישרה כי בני משפחתו התריעו בעבר מפני המסרים המאיימים שהשמיע. השריף של סנטה ברברה, ביל בראון, אמר כי שוטרים נתקלו ברודג'ר שלוש פעמים בעבר, ולאחרונה רק בסוף החודש האחרון. אחד מבני המשפחה חשש משלומו, וביקש לשלוח שוטרים לדירתו. המשטרה טוענת כי הביקור היה שגרתי, וכי השוטרים שביקרו אצל רודג'ר לא מצאו סיבה להפנות אותו לטיפול פסיכיאטרי.

ריצ'רד מרטינז, אביו של כריסטופר מרטינז שנרצח במסע הטבח בסנטה ברברה, קליפורניה – 24 במאי 2014. AP
ריצ'רד מרטינז, אביו של הנרצח כריסטופר מרטינז, אתמול/AP

בסרטון שצילם רודג'ר ביום שישי, כמה שעות לפני שיצא למסע הרצח, הוא נראה ישוב במכוניתו, ומביט למצלמה, כשהוא מתאר את תכניתו להתנקם במין האנושי. רודג'ר, שככל הנראה הקריא טקסט ערוך מראש, תיאר את הבדידות ואת התסכול הרבים מהם סבל: "בנות לעולם לא נמשכו אליי. בגיל 22 אני עדיין בתול. אהנה מאוד לשחוט את כולכם. כך, תראו סוף סוף שאני למעשה עליון לעומתכם. שאני זכר האלפא".

רודג'ר גם חיבר מניפסט של 141 עמודים, שבו תיאר את ילדותו הקשה, שבה ראה תירוץ למעשיו. בין היתר, הוא כתב כיצד סבל מהתעללות בבית הספר וספג מכות מביריונים: "ילד אחד, שהיה גבוה ובלונדיני, קרא לי 'אפס' - ממש מול החברות שלו. כן, היו איתו בנות, בנות יפות, ולא היה להן אכפת שהוא ממזר מרושע. אני בטוח שהן אהבו אותו בגלל זה. ככה זה עם בנות. ואז התחלתי להבין את זה".

באחד הקטעים המצמררים במסמך, תיאר רודג'ר את שאיפתו לצבור כוח כדי להתנקם במי שהסבו לו סבל. "הופיעו אצלי פנטזיות על כוח עצום, שאוכל להשתמש בו כדי למנוע מאחרים לקיים יחסי מין (...) סקס הפך בעיניי למעשה מרושע וברברי - ורק בגלל שלא הצלחתי להשיג אותו. בשלב הזה גיבשתי תפיסה שלפיה צריך להוציא מהחוק יחסי מין. רק כך אפשר להפוך את העולם להוגן וצודק. אם לא יהיה, עליי להשמיד אותו".

תלמידים מתאבלים בקמפוס סנטה ברברה של אוניברסיטת קליפורניה – 24 במאי 2014. AP
סטודנטים מתאבלים בקמפוס סנטה ברברה של אוניברסיטת קליפורניה, אתמול/AP

המסמך שכתב רודג'ר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully