וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האימאם המוסלמי הקיצוני בעל היד האחת הורשע בטרור

לאחר שהוסגר לארה"ב מבריטניה, הרשיע בית משפט בניו יורק את אבו חמזה אל-מסרי ב-11 סעיפי אישום הנוגעים לפעילות טרור. הוא צפוי לרצות מאסר עולם. "היה מאמן של טרוריסטים"

האימאם המוסלמי החשוד בטרור אבו חמזה אל-מסרי. רויטרס
תמך פומבית בפיגועי 11 בספטמבר. אל-מסרי/רויטרס

בית משפט בניו יורק הרשיע אתמול (שני) את האימאם המוסלמי הקיצוני, אבו חמזה אל-מסרי, בפעילות טרור. משפטו של אל-מסרי, איש דת בן 56 שתום עין ובעל קרס במקום אחת מידיו, שהוסגר לארצות הברית מבריטניה, ארך ארבעה שבועות, והוא עלול לרצות מאסר עולם. זאת, לאחר שחבר מושבעים שכלל שמונה גברים וארבע נשים מצא אותו אשם בשורה של 11 סעיפי אישום הנוגעים לפעילות טרור.

בין האישומים הרבים נגדו, היו תמיכה באל-קאעדה, סיוע לחטיפה של 16 בני ערובה ובהם שני אזרחים אמריקאים, בתימן ב-1998 וביוזמה לפתיחת מחנה אימונים להכשרת לוחמים באורגון שבארצות הברית. "הנאשם מורשע לא בשל מה שאמר אלא בשל מה שהוא עשה", אמר לאחר הכרעת הדין התובע של מנהטן, פריט בהררה. "אבו חמזה לא היה רק מטיף, כי אם מאמן של טרוריסטים".

בעבר שימש אל-מסרי כאימאם במסגד של צפון לונדון, אולם הוא הורשע בבריטניה בהסתה לרצח ובהפצת שנאה על בסיס אתני, כשבין השאר נטען כי הוא תמך באופן פומבי בפיגועי ה-11 בספטמבר. בשל כך, הוא ריצה שבע שנות מאסר בבריטניה. בחודש אוקטובר 2012 החליט סופית בית המשפט העליון בבריטניה להסגירו לארצות הברית, ודחה את בקשתו לעכב את הליך ההסגרה על מנת לאפשר לו לעבור בדיקות רפואיות. החלטה זו הביאה אל סיומה מאבק משפטי ארוך סביב הסגרתו של אל-מסרי, ממנה הוא ניסה להימנע מאז בקשתה של וושינגטון ב-2004.

עוד חדשות מהעולם:
צבא תאילנד הכריז על משטר צבאי: "זו לא הפיכה"
סנגל: בת 11 נאנסה פעמיים - והוכרחה ללדת תאומים
ארה"ב מאשימה 5 קצינים סינים במתקפת סייבר חמורה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully